بناب

روستای صور بناب به پایگاه ملی میراث‌ فرهنگی تبدیل شد

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان‌شرقی از تبدیل روستای تاریخی صور واقع در شهرستان بناب به پایگاه ملی میراث فرهنگی خبر داد.

احمد حمزه زاده روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های تاریخی این روستا، افزود: با اقدامات و تلاش‌های معاونت میراث فرهنگی استان و تبدیل این روستا به پایگاه ملی میراث فرهنگی، زمینه برای بهره برداری بهتر از ظرفیت های آن فراهم شد.

وی اظهار کرد: بر همین اساس تابلوی پایگاه ملی روستای صور در هفته میراث فرهنگی رونمایی می شود.

حمزه زاده ادامه داد: روستای تاریخی و گردشگری صور یکی از چند روستای مهم گردشگری شهرستان بناب است که با توجه به معماری خاص و منحصر به فرد، همواره مورد توجه گردشگران است و این روستای تاریخی که قدمت آن به صدر اسلام باز می‌گردد، دارای سازه ۲ طبقه ای است و خانه‌های آجری فعلی این روستا بر روی خانه‌های دست‌کند صخره‌ای گذشته بنا شده‌اند.

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی از جمله استان‌های برخوردار کشور در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است، گفت: روستای های این استان با دارا بودن ظرفیت‌های غنی در این سه حوزه نقش مهمی در توسعه گردشگری منطقه داشته‌اند که از آن جمله می‌توان به روستاهای تاریخی و دستکند کندوان، صور، حیله ور و اشتبین اشاره کرد.

حمزه زاده افزود: میراث فرهنگی آذربایجان شرقی در تلاش است تا با تبدیل روستاهای تاریخی و برخوردار به پایگاه ملی، علاوه بر فراهم‌سازی بستر مناسب در راستای صیانت از این ظرفیت‌های ارزشمند، زمینه توسعه بیش از پیش گردشگری فرهنگی استان را فراهم سازد.

منبع:ایرنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *