صنعت گردشگری

پیوند میراث‌فرهنگی و موزه ناگسستنی است

رئیس فراکسیون گردشگری، زیارت و میراث‌فرهنگی مجلس با بیان این که پیوند میراث‌فرهنگی و موزه ناگسستنی است، گفت: امیدواریم در سال جاری با مهار ویروس منحوس کرونا بتوان جان دوباره‌ای به موزه‌ها داد که از این بابت صنعت گردشگری نیز منتفع شود.

«محمدرضا دشتی اردکانی» در پیامی ضمن تبریک هفته میراث فرهنگی، اظهار کرد: میراث‌فرهنگی کشورمان به‌ عنوان شناسنامه این سرزمین از فرهنگ و هویت مردمانش سخن می‌گوید و به تاریخ مدنیت در این کره خاکی درازا دارد.

وی افزود: این میراث به یاد ما می‌آورد که ایرانی هستیم و ایرانی بودن، میراث گران‌بهایی است که نسل حاضر باید برای آیندگان امانت‌داری کند و این مسئولیت خطیر به ما سپرده شده است که خود چراغ راهی برای طی کردن طریق این سنت دیرینه است.

رئیس فراکسیون گردشگری، زیارت و میراث‌فرهنگی مجلس با بیان این که میراث‌فرهنگی ملموس و ناملموس ایران؛ عالی‌ترین مولفه این سرزمین در جهت معرفی ایران به جهانیان است، گفت: این میراث با هر زبانی قابل درک بوده و نیاز به هیچ واسطی برای ارائه آن نیست.

وی با بیان این که پیوند میراث‌فرهنگی و موزه ناگسستنی است، گفت: موزه به‌عنوان پنجره‌ای به سوی تاریخ، زیباترین منظر را از ایران پدیدار می‌کند و همواره به‌عنوان یک مولفه اصلی در توسعه یافتگی کشورها مطرح است.

دشتی اردکانی با بیان این که 28 اردیبهشت‌ماه به‌ عنوان روز جهانی موزه و آغاز هفته میراث‌فرهنگی بهانه خوبی است برای پرداختن مضاعف به این مهم و امید است، گفت:  در سال جاری به لطف خداوند کریم با مهار ویروس منحوس کرونا بتوان جان دوباره‌ای به موزه‌ها داد که از این بابت صنعت گردشگری نیز منتفع شود و همسو با شعار امسال شورای بین‌المللی موزه ها با عنوان «آینده موزه‌ها؛ بازیابی و تصور دوباره»، بتوانیم گامی در این راستا در کشور عزیزمان برداریم.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *