گردشگری

آغاز به کار اولین مرکز نوآوری گردشگری در یزد

مسئول مرکز نوآوری گردشگری استان یزد از آغاز به کار این مرکز خبر داد و گفت: براساس پژوهش وزارت علوم در خصوص طرح‌های مزیت استانی، گردشگری به عنوان مزیت یزد شناخته شده و این مرکز نیز در همین راستا شکل گرفته است.

«علی دلشاد» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ضمن بیان این که براساس پژوهش وزارت علوم در خصوص طرح‌های مزیت‌های استانی، گردشگری به عنوان مزیت یزد شناخته شد، تصمیم به ایجاد مرکزی برای پیوند سرمایه‌داران، صاحبان ایده و فعالان صنعتی را از سال گذشته عنوان کرد و گفت: بررسی اهداف خرد و کلان و حل مشکلات مبتنی بر پیوند دانشگاه و صنعت با تکیه بر بخش خصوصی از اهداف اصلی این مرکز است.

این مسئول با بیان این که این مرکز دولتی نیست، تصریح کرد: این تصمیم در راستای ایفای نقش بهتر بخش خصوصی در حوزه گردشگری و بدون تداخل با سیاست‌گذاری‌های دولت اخذر شده و در عین حال نیز تلاش شده که این مرکز خارج از مدل‌های قبلی دانشگاهی فعالیت داشته باشد.

وی شبکه‌سازی برای انتقال تجارب و رفع مشکلات گروه‌های متعدد ذی‌ربط را از اهداف شکل‌گیری این مرکز نوآوری خواند و در این رابطه بر تکیه به دانش بنیان‌ها و اقدامات نوین در این حوزه تاکید کرد.

به گفته دلشاد، این مرکز که در سال جاری به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرده، برای به کارگیری افراد هیچ محدودیتی ندارد و عمدتاً به دنبال به کارگیری افراد در قالب طرح‌های قابل ارزیابی است.

وی با اشاره به در دست اقدام بودن سیستم سهامی برای این مرکز، در خصوص فعالیت مراکز نوآوری گردشگری در دیگر نقاط جهان، تصریح کرد: گردشگری یکی از رقابت‌پذیرترین صنایع با تکیه بر راه حل‌های خلاقانه است لذا این مراکز نوین نیز براساس کسب و کارها و رقابت شکل گرفته است.

مسئول مرکز نوآوری گردشگری یزد در پایان خاطرنشان کرد: سازمان جهانی گردشگری برگزار کننده رویدادهای نواوری و نوآفرینی است و رویدادهایی بزرگی را در سطح جهان رقم می‌زند ولی با این حال  شرکت‌های بزرگ گردشگری و فناوری نیز در این سیستم می‌گنجند.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *