پیست اسکی

فاز اول پیست اسکی اوجور افتتاح شد

با حضور استاندار اردبیل و در آستانه سوم خرداد فاز نخست پیست اسکی اوجور در سرعین افتتاح شد.

استاندار اردبیل در این مراسم سرعین را از بهترین ظرفیت‌های توسعه گردشگری زمستان و احداث پیست‌های اسکی متعدد اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه در اغلب فصول سال این منطقه پر از برف و هوای خنک است،‌ انتظار می‌رود با راه‌اندازی پیست جدید اوجور به عنوان دومین پیست مجهز استان شرایط برای برگزاری رویدادهای ورزشی در زمستان در این منطقه مهیا شود.

اکبر بهنام‌جو اظهار کرد: از لحظه ورود به استان توسعه و تقویت زیرساخت‌های گردشگری را به عنوان یک اولویت اساسی مورد توجه قرار دادیم و ساخت چهار پیست جدید در دامنه‌های سبلان آغاز شده که انتظار می‌رود هم در سرعین و هم در مشگین‌شهر و خلخال شاهد بهره‌برداری از این پیست‌ها تا پایان سال باشیم.

وی سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در این زمینه را پرسود و ثمر اعلام کرد و افزود: قطعا امسال سرمایه‌گذاران در این حوزه با توجه به حضور گردشگران در تابستان و زمستان از ثمره و نتیجه این سرمایه‌گذاری‌ها بهره گرفته و شاهد برگزاری رویدادهای مختلف ملی و حتی جهانی در پیست اسکی سرعین اعم از آلوارس و اوجور خواهیم بود.

استاندار اردبیل تصریح کرد: سرمایه‌گذار این پروژه رستوران یک‌هزار و 555 متری را با پیشرفت 60 درصد در حال احداث دارد و در کنار آن سعی بر احداث مجتمع اقامتی و هتل سه ستاره در این منطقه داریم.

بهنام‌جو در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با خرید و راه‌اندازی دستگاه بالابر و تله اسکی تا ارتفاع 870 متر علاقمندان می‌توانند در فضای سه کیلومتری اسکی روی برف و یخ را انجام داده و از زیبایی‌های این منطقه نیز استفاده کنند.

وی اضافه کرد: در تمام کشورهای دارای شرایط کوهستانی نظیر اردبیل از ظرفیت پیست‌ها اعم از پیست اسکی و روی چمن در ایجاد جذابیت برای گردشگران استفاده می‌کنند که امیدواریم با بهره‌برداری کامل از پیست اوجور زمینه و بستر این کار در مناطق گردشگری این استان نظیر سرعین و مشگین‌شهر به شایستگی فراهم آید.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *