همدان

فعالان گردشگری استان همدان از معافیت بیمه و مالیات برخوردار شوند

 رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاوری استان همدان گفت: فعالان گردشگری از سال گذشته به دلیل محدودیتهای کرونا دچار خسارتهای فراوان شده و نیازمند حمایت جدی و اعمال معافیت بیمه و مالیات هستند.

به گزارش ایرنا، «علی‌اصغر زبردست» شامگاه چهارشنبه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: هتلها، خانه مسافرها و مراکز تفریحی و تاسیسات گردشگری به دلیل ممنوعیت سفر و کاهش درآمد قادر به پرداختن بسیاری از هزینه های جاری نیستند و نیاز به کمک دارند.

او گفت: اگر چه حمایت هایی از جانب دولت برای مشاغل گردشگری صورت گرفت اما این حمایتها باید مستمر باشد زیرا این بخش هنوز هم از کرونا آسیب می بیند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاوری استان همدان خاطرنشان کرد: شهرداری ها می توانند با معافیت تاسیسات گردشگری از پرداخت عوارض نوسازی و پسماند به ادامه فعالیت این واحدها کمک کنند.

زبردست تصریح کرد: فعالان گردشگری خواستار معافیت سهم ۲۳ درصدی کارفرما از تامین شدند تا از این طریق بتوانند کارکنان خود را حفظ کرده و مجبور به تعدیل نیرو نشوند.

وی همچنین خواهان بخشودگی هزینه حامل های انرژی برای تاسیسات اقامتی شد و گفت: این مراکز از سال گذشته گردشگر نداشته و با رکود مالی مواجه هستند و ادارات خدمات رسان می توانند با بخشودگی و اعمال تخفیف آنها را یاری دهند.

رئیس اتاق بازرگانی استان همدان به معضل کارتن به دستها اشاره کرد و گفت: وجود خانه مسافرهای غیرمجاز کسب و کار تاسیسات گردشگری مجوزدار را مختل کرده و نیازمند ساماندهی است.

او تاکید کرد: افراد کارتن به دست در اطراف هتلها و مراکز اقامتی با قیمتهای پایین تر مسافران را جذب می کنند که این روند باید در چارچوب قانون سر و سامان بگیرد.

منبع:ایرنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *