قروه

راه‌اندازی موزه تخصصی سکه در قروه

رئیس اداره‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان قروه از راه‌اندازی موزه تخصصی سکه در این شهرستان با همکاری بخش خصوصی خبر داد.

محمد مرادی امروز شنبه (۸ خرداد)در این خصوص اظهار کرد: به همت شورای اسلامی شهر، شهرداری قروه و همکاری اداره میراث‌فرهنگی این شهرستان، موزه سکه در آینده نزدیک برای جذب گردشگر در ساختمان هشت ضلعی پارک رضوان قروه راه‌اندازی می‌شود.

رئیس اداره‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان قروه افزود: در این موزه از مسکوکات قدیمی مربوط به دوره‌های مختلف تاریخی ایران و سایر کشورهای دنیا که توسط مجموعه‌دار و هنرمند این شهرستان جمع‌آوری شده است به نمایش عموم گذاشته می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان کردستان، مرادی بیان کرد: متراژ این موزه نزدیک به ۲۵۰ متر است و در صورت راه‌اندازی برای بیش از شش نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به این مطلب که ساختمان هشت ظلعی در مالکیت شهرداری است، یادآور شد: مقدمات واگذاری این ساختمان برای راه‌اندازی و تجهیز آن توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در حال پیگیری است.

رئیس اداره‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان قروه اظهار کرد: موزه‌ به عنوان نمایشگاهی از داشته‌های تاریخی، فرهنگی، هویتی و ادبی هر ملت، اهمیت بسزایی در ترسیم چهره ملی و بین‌المللی آن ملت دارد و می‌توان از این موزه‌ به عنوان دریچه‌ای روشن برای توسعه گردشگری فرهنگی شهرستان قروه از آن بهره برد.

مرادی با اشاره به پتانسیل‌ها و توانمندی‌های شهرستان قروه در حوزه تاریخ و فرهنگ افزود: این موزه‌ به طور کلی به نمایش تاریخچه و اهمیت سکه در ادوار گذشته اختصاص داده خواهد شد.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *