موزه مطبوعات

موزه مطبوعات آذربایجان با حضور مونسان افتتاح شد

موزه مطبوعات آذربایجان با حضور وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به صورت رسمی افتتاح شد.

به‌ گزارش ایلنا، موزه مطبوعات آذربایجان امروز دوشنبه ۲۴ خردادماه با حضور علی‌اصغر مونسان (وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی) و تعدادی از مسئولان استان آذربایجان شرقی افتتاح شد.

آذربایجان به‌عنوان پیشگاه عرصه چاپ و مطبوعات، همواره نقشی بی‌بدیل در ارتقای فرهنگ کشور داشته است و موزه مطبوعات آذربایجان به همت انجمن صنفی روزنامه‌نگاران و خانه مطبوعات استان احداث شده و تحت نظارت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی در خانه تاریخی صلح‌جو (کلکته‌چی) فعالیت خود را از امروز آغاز کرد.

در فاز نخست موزه مطبوعات آذربایجان، ۲۸ اثر ماندگار شامل نشریه، اسناد قاجاری و همچنین ادوات عکس‌برداری و دوربین‌های عکاسی به نمایش درآمده است.

همچنین از دیگر آثار فاخر به نمایش گذاشته شده در این موزه می‌توان به مکاتبات و روزنامه‌های دوره قاجار از جمله روزنامه حبل‌المتین، روزنامه صور‍‌اسرافیل و انجمن که در تبریز چاپ شده‌اند و نقش اساسی در روند و پیروزی انقلاب مشروطه داشتند، اشاره کرد.

نسخه‌های چاپ سنگی، نامه‌های مرتبط با نشریات، قبض آبونمان‌های نشریات مختلف نیز از دیگر آثار موزه مطبوعات آذربایجان هستند.

منبع:ایلنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *