شهرهای

تمامی شهرهای کشور دارای استعدادهای فرهنگی و هنری هستند

علی غیاثی، از تاکید بر توجه به ویژگی‌ها و شاخص‌های تاریخی و سابقه فرهنگی و هنری در انتخاب شهرهای خلاق هنر، گفت.

به گزارش ایلنا به نقل از  مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی غیاثی مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ندوشن با تاکید بر این مطلب، افزود: در انتخاب شهرهای خلاق فرهنگ و هنر علاوه بر ارائه برنامه که از اهمیت زیادی برخوردار است توجه به زمینه‌ها و بسترهای بالقوه و میراث‌های تاریخی، صنایع دستی، هنرهای مختلف و… هم مهم است که در صورت صلاحدید کارگروه انتخاب شهرهای خلاق می‌تواند به عنوان شاخص‌های انتخاب اضافه شود.

وی ادامه داد: شهرهای مختلف کشور دارای استعدادهای بالقوه و همچنین ظرفیت‌های مختلف فرهنگی و هنری هستند که با شناسایی آن‌ها با توجه به سابقه تاریخی باید مورد توجه قرار بگیرد و به فعلیت برسد.

غیاثی گفت: در کنار فعالیت‌های مشترک فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در سطح کشور و در مناطق مختلف صورت می‌گیرد، انتخاب شهرهای خلاق فرهنگ و هنر منجر به سرمایه‌گذاری برای شناسایی و بهره برداری از فرهنگ و هنر مناطق مختلف کشور است.

وی ادامه داد: مبنای تصمیم گیری و انتخاب شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر در قالب کارگروهی است که که در معاونت محترم امور هنری مستقر است و بر اساس آن برنامه‌هایی که از استان‌های مختلف ارائه شده به دبیرخانه کارگروه انتخاب شهرهای خلاق فرهنگ و هنر وزارتخانه ارسال شده است.

غیاثی در عین حال تصریح کرد: با توجه به تاکید وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر اینکه انتخاب شهرها هرچه سریع‌تر به مرحله عملیاتی و اجرایی برسند، و با تعامل با معاونت‌های تخصصی وزارتخانه از کمک‌های آن‌ها بهره‌مند شوند.

وی تاکید کرد: امیدوارم این اقدام تا پایان این دولت به مرحله عملیاتی و اجرایی برسد و تلاش ما هم این است تا استانها بتوانند با هموار نمودن زمینه جذب سرمایه‌گذاری در این زمینه به تقویت این شهرها اهتمام داشته باشیم.

منبع:ایلنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *