سایت پروازی

زنگ خطر برای استراتژیک‌ترین سایت پروازی ایران!

رئیس انجمن ورزش های هوایی استان کرمانشاه سایت پروازی ویس قرنی با امکان “تیک آف” همزمان برای شش تا هفت خلبان را استراتژیک ترین سایت پروازی ایران خواند و گفت: متاسفانه بی توجهی به ایجاد زیرساخت ها در این سایت باعث شده تا به مرور سایت های دیگری در کشور جایگاهشان قدرتمندتر شود.

محمدرضا نقدی در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به برگزاری مسابقات مسافت آزاد(کراس کانتری) پاراگلایدر در سایت ویس قرنی، اظهار کرد: این مسابقات طی دو روز با حضور خلبانانی از  کرمانشاه، کردستان، ایلام، تهران، بندرعباس و تبریز برگزار شد.

وی تصریح کرد: همزمان با برگزار این رقابت ها، یک دوره کلاس آموزشی مسافت آزاد را نیز در استان برگزار کردیم که در آن خلبانان ایرانی که در رقابت های جهانی حضور دارند، آخرین تجربیات خود را در خصوص این رشته در اختیار خلبانانی از سراسر کشور قرار دادند.

رئیس انجمن ورزش های هوایی استان اضافه کرد: این کلاس های آموزشی به شکل حضوری برای 100 خلبان حاضر در مسابقات مسافت آزاد کرمانشاه و به شکل مجازی برای حدود 400 خلبان دیگر کشور برگزار شد.

وی در ادامه مسابقات مسافت آزاد را یکی از مهمترین و بروزترین مسابقات پاراگلایدر در دنیا دانست و افزود: مسابقات این رشته بصورت مداوم در نقاط مختلف دنیا درحال برگزاری است و رکوردهای آن مدام شکسته می شود.

نقدی تصریح کرد: اخیرا یک خلبان آمریکایی توانسته رکورد این رشته را که پیش از این در دست یک خلبان بزریلی بود بشکند و مسافت بیش از 500 کیلومتر را به ثبت برساند. رکورد این رشته در آسیا هم با 441 کیلومتر دست سهیل باریکانی از ایران است که سال گذشته با تیک آف از سایت کرند غرب آن را شکست.

وی در ادامه با تاکید براینکه کرمانشاه استراتژیک ترین سایت های پروازی پاراگلایدر را در ایران دارد، گفت: در سایت پروازی ویس قرنی به صورت همزمان شش تا هفت خلبان می توانند روی آن تیک آف کنند که چنین ویژگی در هیچکدام از دیگر سایت های پروازی ایران دیده نمی شود.

مسئول انجمن ورزش های هوایی استان به یک زنگ خطر هم برای این سایت پروازی اشاره کرد و گفت: متاسفانه علیرغم درخواست های مکرری که طی سالهای اخیر برای ایجاد زیرساخت ها در این سایت پروازی مهم داشته ایم، اما هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

وی تاکید کرد: هرساله در فصل بهار و تابستان از سراسر کشور مطرح ترین خلبانان پاراگلایدر از سراسر کشور برای تیک آف به سایت ویس قرنی می آیند،  اما همواره از نبود زیرساخت ها در این سایت پروازی گلایه دارند.

نقدی اضافه کرد: در حال حاضر تعدادی سایت پروازی دیگر در کشور داریم که زیرساخت های مهمی در آنها درحال ساخت است، از جمله اینکه برخی از آنها سنفگرش یا چمن مصنوعی شده اند و یا اینکه دارای فضای اقامتی و پذیرایی و سرویس بهداشتی هستند، در مقابل ما هیچ زیرساختی را در ویس قرنی نداریم.

وی گفت: این مسائل باعث می شود که علیرغم استراتژیک بودن سایت ویس قرنی، در آینده جایگاه خود را بتدریج از دست دهد و سایر سایت ها جایگاهشان قدرتمندتر شود.

مسئول انجمن ورزش های هوایی استان یادآورشد: درصورتی که بتوانیم سایت ویس قرنی را از نظر زیرساخت ها تقویت کنیم، در آینده می تواند دربخش گردشگری ورزشی هم رونق زیادی پیدا کند.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *