تویسرکان

گردشگری مذهبی، اقتصاد تویسرکان را متحول می‌کند

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تویسرکان گفت: گردشگری مذهی می‌تواند با ایجاد فرصت‌های متنوع شغلی، اقتصاد تویسرکان را متحول و پویا کند.

اسحاق ترکاشوند در گفت‌و گو با ایسنا، افزود: تویسرکان از بارگاه حبقوق نبی(ع) به عنوان یک پیامبر الهی و گنجینه بزرگ مذهبی، فرهنگی و تاریخی برخوردار است و این بهترین ظرفیت برای رونق گردشگری مذهبی به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: بارگاه حبقوق نبی(ع) از یک سو یک پیامبر الهی و مژده‌رسان بعثت حضرت عیسی(ع) و حضرت محمد(ص) است و از سوی دیگر از معدود پیامبرانی است که بارگاه ایشان در ایران قرار دارد.

ترکاشوند با اشاره به اینکه بارگاه حبقوق نبی(ع) ظرفیت تبدیل شدن به محور اصلی گردشگری مذهبی در تویسرکان و تبدیل این شهرستان به قطب گردشگری مذهبی در غرب کشور را دارد، تأکید کرد: برای شتاب بخشی به روند تحقق این هدف به اجرای طرح جامع توسعه بارگاه این پیامبر الهی نیاز است.

وی تصریح کرد: بارگاه و ابعاد شخصیتی حبقوق نبی(ع) تا کنون آن گونه که باید به مردم ایران زمین شناسانده نشده و مهمترین گام برای توسعه گردشگری مذهبی در تویسرکان است.

ترکاشوند به قابلیت گردشگری طبیعت در تویسرکان با توجه به موقعیت جغرافیایی و اقلیمی و برخورداری از طبیعتی مسحور کننده اشاره کرد و گفت: همین مزیت می‌تواند به کمک رونق گردشگری مذهبی بیاید و سبب ساز ایجاد فرصت‌های متنوع شغلی در تویسرکان باشد.

وی متذکر شد: تاکنون طرح جامع توسعه‌ای که قوانین و ساز و کارهای رسمی وزارت میراث فرهنگی را رعایت کرده باشد ارائه نشده و برای اجرای طرح جامع توسعه بارگاه به اعتبارات مالی کافی نیاز است.

رئیس اداره میراث فرهنگی تویسرکان ابراز امیدواری کرد که عضویت استاندار همدان و مسئولان ارشد شهرستان تویسرکان در هیئت امنای جدید بارگاه حبقوق نبی(ع) نقطه عطفی برای شتاب بخشی به روند اجرای طرح توسعه جامع این بارگاه باشد.

به گزارش ایسنا، حبقوق نبی(ع) یکی از پیامبران بنی اسرائیل(ع) است که بیش از دو هزار و ۶۰۰ سال پیش می‌زیسته و در آموزه‌های الهی خود مژده بعثت حضرت عیسی(ع) و حضرت محمد(ص) را داده و علاوه بر اینکه امام رضا(ع) به آموزه‌های مقدس این پیامبر الهی اشاره کرده، نام ایشان نیز در اعمال “ام داوود” ویژه نیمه ماه رجب در کتاب معتبر مفاتیح‌الجنان نیز آمده است.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *