صنعت گردشگری

فعالان صنعت گردشگری باید دوره های آموزشی ببینند

مسئول پیگیری بازنگری طرح جامع گردشگری استان اردبیل گفت :زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی به نوعی زیرساخت همه چیز است و فعالان صنعت گردشگری باید دوره های آموزشی مختلف را طی کنند.

قادر تقی زاده در اولین کارگروه بازنگری طرح جامع گردشگری استان اردبیل اظهار کرد: این طرح در سال ۱۳۷۸ در ۵ جلد توسط دانشکده جغرافیایی دانشگاه تهران و به سرپرستی دکتر محمد تقی رهنمایی تهیه شده بود که بعد از گذشت ۲۲ سال نیازمند بازنگری بود که این کار به جهاد دانشگاهی اردبیل واگذار شد.

قادر تقی زاده ادامه داد:  این طرح در ۲ فصل مقدماتی و کلیات آسیب شناسی و ۱۰ فصل در حوزه های مختلف است.

وی با بیان اینکه مسائل فرهنگی و اجتماعی ظریف هستند، تصریح کزد: زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی به نوعی زیرساخت همه چیز است و فعالان صنعت گردشگری باید دوره های آموزشی مختلف را طی کنند.

در ادامه رییس جهاد دانشگاهی اردبیل هم با بیان اینکه در بازنگری طرح جامع گردشگری استان اردبیل از همه ادارات ذیربط دعوت کرده و با آنها مشورت کرده ایم، گفت: همه نخبگان را در این بازنگری مشارکت داده ایم‌.

مهران اوچی اردبیل با اشاره به ضرورت توجه به پتانسیل های  رسانه ها در طرح جامع گردشگری ادامه داد: جهاد دانشگاهی دارای سه خبرگزاری ایسنا، ایکنا و سینا پرس است و این رسانه ها برای اجرای بهتر طرح جامع گردشگری در خدمت نهادها مرتبط است.

وی با بیان اینکه طرح جامع گردشگری به عنوان سند بالادستی در حوزه گردشگری مطرح است، اضافه کرد: در این سند چشم انداز گردشگری استان مشخص می شود بنابراین سعی می کنیم سندی در شان نام استان اردبیل تدوین شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل هم گفت: پیوست فرهنگی طرح ها یکی از خواسته های مقام معظم رهبری است که باید طرح جامع گردشگری استان هم پیوست فرهنگی داشته باشد.

صغری فرشی افزود: سند نقشه مهندسی فرهنگی کشور تدوین شده است که باید از این سند هم بهره مند شویم.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *