ریچارد برانسون

“ریچارد برانسون” تا ساعاتی دیگر به فضا می‌رود

ساعاتی دیگر “ریچارد برانسون” بنیان‌گذار شرکت فضایی “ویرجین گلکتیک” در قالب اولین پرواز فضایی سرنشین‌دار تجاری به فضا خواهد رفت. در این سفر بنیانگذار این شرکت به همراه پنج فرد دیگر که تمامی آنها از کارمندان این شرکت هستند به فضا خواهد رفت.

به گزارش ایسنا، پوشش زنده این پرواز امروز ۱۱ ژوئیه و در ساعت ۹ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی(۱۷:۳۰ به وقت تهران) آغاز خواهد شد. در این پرواز هواپیمای “WhiteKnightTwo”، هواگرد “VSS Unity” را تا ارتفاع ۵۰ هزار فوتی(۱۵ کیلومتر) بالا خواهد برد و رها خواهد کرد. پس از آن موشک “یونیتی” روشن خواهد شد و فضاپیمای حامل شش خدمه را به سمت “خط کارمان” خواهد برد. خط کارمان خطی فرضی در فاصله‌ی ۱۰۰ کیلومتری از سطح زمین در مدار است. مدت کوتاهی پس از آن موشک یونیتی برای فرود به سمت زمین بازمی‌گردد.

“سیریشا بندلا”(Sirisha Bandla) فضانورد هندی یکی از شش مسافر این پرواز فضایی خواهد بود و در کنار ریچارد برانسون بنیانگذار ویرجین گلکتیک از نیومکزیکو به فضا خواهد رفت.

سیریشا بندلا که زاده ناحیه گنتور در ایالت آندرا پرادش هند است و در هوستون بزرگ شده است پس از “کالپانا چاولا”(Kalpana Chawla) به دومین زن متولد هند که به فضا رفته است، تبدیل خواهد شد. “راکش شارما”(Rakesh Sharma) و “سونیتا ویلیامز”(Sunita Williams) دیگر فضانوردان هندی تبار بودند که پیش از بندلا به فضا رفته‌اند.

این مهندس هوانوردی هندی الاصل ۳۴ ساله اخیرا در حساب کاربری خود در توییتر از اینکه به عنوان بخشی از این ماموریت انتخاب شده است، ابراز خوشحالی و قدردانی کرد.

وی در ادامه نوشت: از اینکه یکی از اعضای خدمه ماموریت شگفت انگیز یونیتی ۲۲ و یکی از اعضای این شرکت که هدف آن امکانپذیر بودن سفر به فضا برای همه افراد است هستم، بسیار مفتخرم.

“ان چاندرابابو نایدو”(N Chandrababu Naidu) سر وزیر سابق ایالت آندرا پرادش نیز دو تصویر در حساب کاربری خود در توییتر به اشتراک گذاشت که یکی از آنها تصویر تمامی خدمه این ماموریت و تصویر دیگر عکس تکی سیریشا بندلا بود. وی با انتشار این تصاویر نوشت: زنان هندی همانند همیشه در حال شکستن سقف شیشه‌ای هستند تا قدرت و توانایی خود را به همه اثبات کنند. ۱۱ ژوئیه قرار است سیریشا بندلا با ریچارد برانسون و تیمی از فضانوردان با VSS Unity به فضا پرواز بروند که این موضوع باعث افتخار همه هندی‌ها خواهد شد.

ریچارد برانسون میلیاردر انگلیسی و بنیانگذار شرکت ویرجین گلکتیک دوم ژوئن اعلام کرد که در ۱۱ ژوئیه و زودتر از جف بزوس بنیانگذار آمازون یک پرواز فضایی انجام خواهد داد. برانسون می‌گوید: من معتقدم که فضا متعلق به همه ما است. من همیشه رویاپرداز بودم و مادرم همیشه به من می‌گفت که هیچ‌ وقت دست از تلاش برندار. در روز ۱۱ ژوئیه رویای من به واقعیت می‌پیوندد.

در این تصویر تمامی اعضای ماموریت یونیتی ۲۲ حضور دارند که اسامی آنها از سمت چپ به راست به ترتیب بدین صورت است: خلبان “دیو مک کی”(Dave Mackay)، “کوپلین بنت”(Coplin Bennet) مهندس رهبر عملیات، “بت موسس” (Beth Moses) مربی اصلی فضانورد، برانسون، سیریشا بندلا معاون تحقیقاتی و خلبان “مایکل ماسوچی”(Michael Masucci).

گزارش پوشش زنده این ماموریت را “استیون کولبرت” مجری آمریکایی بر عهده خواهد داشت. افراد علاقه‌مند می‌توانند با مراجعه به این سایت این ماموریت را به صورت زنده مشاهده کنند. ویرجین گلتیک اعلام کرده که هدف این سفر بررسی راحتی صندلی‌ها،تجربه بی‌وزنی و نمای قابل مشاهده از زمین از منظر فضاست.

رقابت در میان سرمایه‌داران فوق‌العاده ثروتمند برای سفر به فضا بسیار بالا گرفته است. چندی پیش با اعلام خبر پرواز بزوس که قرار است در تاریخ ۲۰ ژوئیه انجام شود، گزارشی مبنی بر اینکه ریچارد برانسون بنیان‌گذار شرکت “ویرجین گلکتیک”(Virgin Galactic) نیز قصد رقابت با بنیانگذار آمازون را دارد به گوش رسید. بازار رقابت بر سر گردشگری فضایی برای دو بنیانگذار مشهور شرکت‌های حوزه فضا بسیار داغ شده است. ۲۰ ژوئیه بزوس نیز یک پرواز فضایی خواهد داشت. شرکت فضایی خصوصی “بلو اوریجین”(Blue Origin) متعلق به “جف بزوس” مالک آمازون و یکی از ثروتمندترین افراد دنیا، اعلام کرده است که “ماری والاس والی فانک”(Mary Wallace “Wally” Funk ) ۸۲ ساله در اولین پرواز سرنشین‌دار نیوشپرد حضور خواهد داشت و چهارمین صندلی متعلق به اوست. سه سرنشین دیگر این پرواز جف بزوس، برادرش مارک و یک برنده ناشناس که بلیط ۲۸ میلیون دلاری این پرواز را در یک مزایده خریده، خواهد بود. پرواز یاد شده در کل ۱۱ دقیقه به طول خواهد انجامید و آنها تقریباً چهار دقیقه بالاتر از خط کارمان که به عنوان مرز بین جو زمین و فضای خارج تعریف می‌شود، خواهند ماند.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *