گردشگری

کمیته‌ مشترک مناسب‌سازی تاسیسات گردشگری خراسان رضوی تشکیل می‌شود

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: کمیته‌ای مشترک با انجمن جانبازان قطع نخاعی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و جامعه حرفه‌ای هتل‌داران استان برای مناسب‌سازی تاسیسات گردشگری و میراث‌فرهنگی خراسان رضوی تشکیل خواهد شد.

سیدجواد موسوی در دیدار با اعضای هیئت مدیره انجمن جانبازان نخاعی ایران که در آسایشگاه جانبازان امام خمینی(ره) مشهد برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: دسترس‌پذیری هتل‌ها و تاسیسات گردشگری از جمله الزاماتی است که با رعایت آن، استفاده زائران و گردشگران از این تاسیسات افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: علاوه بر ضوابط موجود، آنچه مدنظر انجمن جانبازان قطع نخاعی ایران است ارائه کنید تا در کمیته‌ای مشترک با حضور نمایندگان انجمن جانبازان قطع نخاعی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، جامعه حرفه‌ای هتل‌داران و این اداره‌کل مورد بررسی قرار گیرد و در ضوابط مناسب‌سازی و استانداردسازی لحاظ شود.

هم‌چنین در این جلسه حسین اسرافیلی، رئیس هیئت مدیره انجمن جانبازان نخاعی ایران گفت: حدود دو هزار جانباز قطع نخاعی در کشور داریم که یکی از مسائلی که برای این افراد پیگیری می‌کنیم مسائل زیارتی و سیاحتی است. درخواست این انجمن، مناسب‌سازی تاسیسات گردشگری و اقامتی کشور از جمله مشهد است.

بر اساس گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی،  دراین جلسه حمیدرضا مداح، عضو هیئت مدیره انجمن جانبازان نخاعی ایران گفت: اگر چه برخی از هتل‌ها و تاسیسات گردشگری مناسب‌سازی شده‌اند، اما برخی از این مراکز شرایط مناسبی برای استفاده جانبازان و معلولان را ندارند.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *