اورامانات

باید روی معرفی اورامانات به گردشگران خارجی کار کنیم

رئیس انجمن راهنمایان گردشگری کرمانشاه گفت: باید در بحث تبلیغات روی معرفی هرچه بیشتر اورامانات به گردشگران خارجی کار کنیم.

حمیدرضا کرمی در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به ثبت جهانی شدن اورامانات، اظهارکرد: زمانی که اثری به ثبت جهانی می رسد، آن اثر دیگر متعلق به همه افراد بشر است، بنابراین اورامانات اگر تا دیروز فقط متعلق به مردم این منطقه و ایران بود، امروز به همه مردم دنیا تعلق دارد.

وی افزود: هر گردشگری که بخواهد به هر نقطه ای از دنیا سفر کند، اولویت خود را برای دیدن جاذبه های ثبت جهانی شده قرار می دهد، لذا از این پس اورامانات هم جزو این لیست قرار خواهد گرفت و افزایش شمار گردشگران خارجی را در این منطقه شاهد خواهیم بود.

رئیس انجمن راهنمایان گردشگری کرمانشاه اضافه کرد: هرچه تعداد آثار ثبت جهانی شده یک منطقه بیشتر باشد، بدنبال  آن شمار گردشگران خارجی بیشتری هم به آن منطقه سفر خواهند کرد، بنابراین اکنون که دو اثر ثبت جهانی شده در استان داریم، باید بتوانیم مدیریت درستی برای این داشته هایمان داشته باشیم.

وی بااشاره به اقبالی که گردشگران داخلی به منطقه اورامانات دارند، خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه این منطقه ثبت جهانی شده، از این پس شاهد حضور گردشگران بیشتری هم در این منطقه خواهیم بود، اما باید این مسئله را هم در نظر بگیریم که ورود بیش از حد و بدون ضابطه گردشگران نه تنها خوب نیست، بلکه مخرب نیز هست.

کرمی افزود: معتقدم مدیران استانی باید از هم اکنون یکسری چارچوب ها و ضوابط را برای ورود گردشگر به منطقه تعریف کنند و به آژانس های گردشگری هم ابلاغ شود تا در آینده به دلیل حضور انبوه گردشگران شاهد بروز آسیب های ورود بیش از حد گردشگر به منطقه نباشیم.

به گفته این فعال گردشگری، ورود بدون ضابطه گردشگران به اورامانات در آینده ای نزدیک به طبیعت و جامعه محلی این منطقه آسیب هایی را وارد خواهد کرد.

وی اعلام کرد: از سوی دیگر باید آموزش هایی را در خصوص تعامل و ارتباط مردم محلی با گردشگران به آنها داشته باشیم، بگونه ای که در کنار ارائه خدمات بهینه به گردشگران، فرهنگ غنی و اصیل خود را از پوشش گرفته تا گویش اصیل هورامی حفظ کنند.

کرمی تاکید کرد: اورمانات تا دیروز یک منطقه محلی و ملی بود، اما اکنون جهانی است و مردم جهان هم تنها برای دیدن اصالت و فرهنگ ها به این منطقه می آیند، پس نباید به هر دلیلی این میراث ارزشمند را دستخوش تغییراتی کنیم.

رئیس انجمن راهنمایان گردشگری کرمانشاه با تاکید براینکه باید در بحث تبلیغات روی معرفی هرچه بیشتر اورامانات برای گردشگران خارجی کار کرد، گفت: با تولید محتواهای ارزشمندی که واقعیت‌ها را از اورمانات بگوید و به زبان‌های بین المللی باشد، می توانیم گردشگران خارجی را که ارزآوری بالایی به همراه دارند را بیشتر به این منطقه بکشانیم.

وی تاکید کرد: مردم محلی اورامانات که تاکنون این منطقه را با تمام اصالت های آن حفظ کرده اند، اکنون که جهانی شده باید منتفعان اصلی این اتفاق خوب باشند.

این فعال گردشگری در ادامه با بیان اینکه کرمانشاه پتانسیل های دیگری را نیز برای ثبت جهانی شدن دارد، گفت: تاق بستان سالهاست در فهرست آثار استان برای ثبت جهانی شدن مانده، درحالیکه می توان با یک عزم ملی اطراف آن را ساماندهی و این اثر را ثبت جهانی کرد.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر مسیر ساسانی را داریم که آثار تاریخی شرق تا غرب استان را پوشش می دهد و پرونده آن هم درحال تکمیل است که باید هرچه سریعتر اقدامات لازم را برای ثبت جهانی شدن آن انجام داد.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *