گردشگری

ناامنی‌ِ طرح صیانت برای گردشگری

مسئول کمیته گردشگری الکترونیک اداره کل میراث فرهنگی استان یزد با بیان این که طرح صیانت منجر به قطع ارتباط با خارج از کشور می‎شود، گفت: نوعی ناامنی برای گردشگری ایجاد خواهد شد به طوری که نتواند از طرق شبکه‌های اجتماعی ارتباط برقرار کند.

«احمد فاضلی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ضمن بیان این که طرح صیانت مستقیماً بر حوزه گردشگری الکترونیک تاثیر دارد، اظهار کرد: بیشتر گردشگران ما خارجی هستند و درآمدزایی گردشگری نیز در این حوزه بیشتر است.

وی افزود: طرح صیانت منجر به قطع ارتباط ما با خارج از کشور می‎شود و به تبع آن، نوعی ناامنی برای گردشگری ایجاد خواهد شد به طوری که نتواند از طرق شبکه‌های اجتماعی ارتباط برقرار کند.

این مسئول با بیان این که طرح صیانت مشخصا روی اقتصاد در حوزه گردشگری الکترونیک اثر خواهد داشت، گفت: پس از کرونا بسیاری از فعالان صنایع دستی به روش‌های الترونیک بازار خود را فراهم کردند و امروز از فروش‌های مجازی امرار معاش می‌کنند اما این طرح و حتی مطرح شدن آن، بر درامدزایی بخش خصوصی اثری منفی دارد لذا باید تمهیداتی برای این موضوع در نظر گرفته شود.

این مسئول با تاکید بر این که آینده گردشگری در فناوری اطلاعات ریشه دارد، گفت: نقش فناوری اطلاعات واضح است و ما بیشتر باید تمهیداتی را در نظر بگیریم که به دنبال اجرای طرح صیانت امنیت گردشگران خارجی تامین شود.

وی با بیان این که ناامنی و عدم امنیت گردشگران خارجی و همچنین عدم ارتباط با وبسایت‌های خارجی و شبکه‌های اجتماعی و دیگر گردشگران خارجی چالش مهمی پیش روی صنعت گردشگری است، گفت: این مسئله تاثیری کاملا منفی روی گردشگری می‌گذارد و با توجه به کرونا و شرایط نامطلوب این حوزهف گردشگری با بحرانی جدی روبرو خواهد شد.

فاضلی هامانه با بیان این که در اجرای طرح صیانت و اینترنت ملی ایجاد زیرساخت‌های مناسب و درخور در اولین مرحله قرار دارد، تصریح کرد: ما هنوز زیرساخت‌های لازم در این زمینه را نداریم و در ابتدا باید نظرات کارشناسی برای آن مطرح شود و زیرساخت‌های لازم از طریق اپلیکیشن‌ها را ایجاد کنیم.

وی افزود: علاوه بر آن، باید متخصصان بتوانند برای این طرح حرفی برای گفتن داشته باشند لذا هنوز از طریق سخت افزاری و زیرساختی و نرم افزاری به نتیجه مطلوبی نرسیدیم.

این فعال گردشگری با تاکید بر این که در شرایط کرونایی و در نبود امکان برقراری ارتباط و امکان فیزیکی گردشگری الکترونیک رونق گرفته بود، تصریح کرد: عملا بیشتر ذی‌نفعان گردشگری امرار معاش و کسب درامدشان از طریق فضای مجازی و دیجیتال است لذا باید پتانسیل‌های خود را بیشتر و بهتر کنیم، آموزش نیروی انسانی و پرسنل را قویتر کنیم تا بتوانیم از فضای ایجاد شده بهره ببریم اما اکنون این نامنی و نارضایتی ایجاد شده برای ذی‌نفعان وضعیت را نامشخص کرده است.

وی گردشگری مجازی را ابزاری برای علاقمندان به گردشگری در کمترین امکانات دانست و گفت: افراد با وجود ظرفیت فضای مجازی میتوانند با حداقل هزینه و دانش در مورد مقصد مطلوب، برای ظرفیت‌های گردشگری کشور برنامه‌ریزی و مسافرت کنند، مقوله‌ای که شکل‌گیری آن کمتر از ۲۰ سال قدمت دارد.

این مسئول با تاکید بر این که بسیاری از شرکت‌های صنعتی برای بازاریابی‌های جهانی باید از ظرفیت گردشگری مجازی استفاده کنند، تصریح کرد: کیفیت کارامدی و دست دست بودن فضای مجازی به میزان زیادی ارتقا یافته و وبسایت‌ها به کاربران اجازه می‌دهند با نقشه‌ای که در اختیار فرد قرار داده می‎شود، بحث گردشگری در مقصد را هم کنترل کنند.

وی افزود: به هر حال صنعت جهانگردی همانند دیگر صنایع در حال رشد است و کارشناسان بر این باور هستند که این بحث پررونق‌ترین بخش اقتصادی جهان محسوب می‌شود و زندگی مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد لذا عملا ما با شرایط کنونی ترجیح می‌دهیم که این موهبت را مدیریت کنیم و از آن استفاده درستی داشته باشیم.

مسئول کمیته گردشگری الکترونیک یزد با تاکید بر این که در شرایط کرونا و در نبود گردشگری فیزیکی دنیا به گردشگری مجازی روی آورده است، گفت: امروز افراد زیادی از این طریق امرار معاش می‌کنند و این طرح منجر به از بین رفتن کسب و کارهای زیادی می‎شود.

وی خطاب به مسئولان خاطرنشان کرد: این مقوله بیکاری‌ها و تبعات و خسارات حوزه گردشگری را بسیار افزایش میدهد لذا نگاهی کارشناسی شده به این طرح ضروری است.

فاضلی هامانه با بیان این که گردشگری الکترونیک نقطه عطف گردشگری در دنیاست، گفت: کشورهای در حال توسعه و دارای کمتر امکانات و زیرساخت‌ها از این ظرفیت استفاده می‌کنند و اگر این مقوله سلب شود، برای توسعه گران تمام خواهد شد.

وی با بیان این که گردشگری الکترونیک صرفه جویی در زمان و هزینه و استفاده مطلوب و همسو از تکنولوژی و الکترونیک خواهد بود، می‌گوید: گردشگری صرفا بعد اقتصادی نیست لاکه از بعد فرهنگی و اجتماعی هم می‌تواند در معرفی کشور و حتی استان موثر باشد و اقشار مختلف جامعه را در برمی‌گیرد.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: روزهای ابتدای شیوع کرونا و در زمان رکود صنعت، گردشگری الکتروینک مشهود شد همانطور که یزد را با هشتک‌های مختلف معرفی کردیم و نشاط و پویایی به تبع آن ایجاد شد به طوری که یزد هم از جمله شهرهایی معرفی شده در سازمان جهانی گردشگری بود.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *