گردشگری

امضای تفاهم نامه بین وزرای ورزش و گردشگری

وزرای ورزش و میراث فرهنگی و گردشگری برای امضای تفاهمنامه همکاری با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش ایسنا، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در حاشیه امضای تفاهمنامه با وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، اظهار کرد: توسعه یک کشور نیازمند مردمی است که از جسم و روح سلامت برخوردار باشند. ورزش ارزان ترین راه برای سلامت و ایجاد شور و نشاط، وحدت و غرور ملی محسوب می‌شود.

وی افزود: این روزها به خاطر کرونا و تحریم ظالمانه آمریکا مشکلات اقتصادی وجود دارد اما یک پیروزی در لیگ قهرمانان آسیا دیدید چه شور و نشاطی ایجاد کرد که امیدواریم استمرار یابد. سندی که ۵ سال قبل امضا کردیم اساسی بود که بتوانیم همکاری دو وزارتخانه را ادامه دهیم. امروز با اینکه وزارت میراث فرهنگی تشکیل شده، بلوغ خوبی در بین مدیران به وجود آمده تا بهتر از گذشته از این ظرفیت ها استفاده شود. با آسیب شناسی پیش نویس جدید نوشته شده است.

وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: بخش گردشگری با اشتغال زایی بالا می‌تواند مشکلات را حل کند و ورزش هم موثرترین راه برای وحدت ملی است. امیدواریم نقش خودمان را برای توسعه کشور ایفا کنیم.

سلطانی‌فر درباره اینکه فدراسیون ها چطور می توانند میزبانی بگیرند، عنوان کرد: با توجه به زیرساخت‌هایی که داریم برای گرفتن میزبانی همواره تلاش کردیم. ما برای میزبانی جام ملت‌های ۲۰۲۷ درخواست دادیم. برای رشته‌های سالنی مثل کشتی، ووشو و … امکان میزبانی داریم. امیدواریم با این تحریم و در مقابله با آنها بتوانیم میزبانی بگیریم.

در ادامه اصغر مونسان وزیر گردشگری هم در جمع خبرنگاران، عنوان کرد: گردشگری فرابخشی است و به همکاری همه دستگاه‌ها نیاز دارد. بخش گردشگری ورزشی در دنیا مهم است و با توجه به فرابخشی بودن آن به همکاری همه نهادها نیاز داریم.
مونسان اضافه کرد: یکی از بخش های مهم گردشگری توریسم ورزشی است که باید از این ظرفیت استفاده شود.

وی درباره ارز آوری گردشگری خاطرنشان کرد: گردشگری هم اشتغال آفرین است و هم ارز آوری دارد و توریسم ورزشی هن می تواند در درآمدهای ارزی کمک کننده باشد. با فعال کردن این بخش توریسم ورزشی تقویت می شود.
وی ادامه داد: رویدادهای مهمی در گردشگری ورزشی است که با فعال کردن آن امیدواریم به ارز آوری و آوردن گردشگر خارجی کمک کنیم.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری درباره کمک به وزارت ورزش، گفت: در دولت تدبیر و امید بخش گردشگری و ورزش خیلی خوب جلو رفته است. ما ۲۲۰۰ واحد بوم‌گردی و چندین هتل افتتاح کردیم و ۱۳۷ هزار میلیارد تومان پروژه هم در این بخش در دست بهره‌برداری داریم.
مونسان افزود: در حوزه ورزش هم تعداد استادیوم ها افزایش یافته است‌ و زیر ساخت‌های خوبی در دو وزارت گردشگری و ورزش وجود دارد که امیدواریم از این طریق رویدادهای بین‌المللی را توسعه دهیم.

به گزارش ایسنا، همچنین سلطانی فر در جمع خبرنگاران ضمن تبریک هفته تربیت بدنی گفت: پنج سال قبل در چنین ایامی در زمان وزارت محمود گودرزی تفاهم‌نامه  ای در این زمینه بین وزارت ورزش و سازمان گردشگری به امضا رسیده است که امروز با ابعاد متنوعی این تفاهمنامه را امضا می کنیم.
وی افزود: رقمی که در بخش گردشگری ورزشی وجود دارد شرایط مناسبی فراهم می کند که با تعامل بیشتر به درآمدهای ارزی کشور و توسعه آن کمک می کند.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: برگزاری المپیک توکیو با وجود اینکه یکسال به تعویق افتاده است و برگزاری آن در ٢٠٢١ نیز در پرده ای از ابهام قرار دارد، اما این رویداد در توریسم ورزشی و گردشگری ورزشی برای گردش مالی تاثیرگذار است.

سلطانی فر افزود: امروز فرصتی برای ما فراهم شده که میزبان رویدادهای بین المللی باشیم و این در گردش مالی ورزشی مهم است. لیگ های مهم فوتبال اعم از لیگ قهرمانان و جام ملت های آسیا زمینه و شرایط خوبی را برای حضور گردشگران ورزشی برای میزبان جهت درآمدزایی و گردش مالی فراهم می کند.
وی ادامه داد: امروز پس از ۴٠ سال از پیروزی انقلاب، تعداد ورزشگاه های ملی از ٢ ورزشگاه آزادی و تختی قبل انقلاب توانستیم ورزشگاه های بزرگی نظیر نقش جهان اصفهان، ورزشگاه بزرگ یادگار امام، ۵۰ هزار نفری غدیر اهواز، میانرود شیراز و ورزشگاه های ١۵ هزار نفری در استان های مختلف کشور داشته باشیم.

وزیر ورزش در پایان گفت: ظرفیت های بسیار خوبی در برگزاری رشته های مختلف ورزشی داخل کشور و بویژه رشته های کویری نظیر رالی در بخش اتومبیلرانی و موتورسواری را داریم که می توانیم میزبانی آنها را بر عهده بگیریم.

در پایان علی اصغر مونسان نیز گفت: امیدواریم سند همکاری بین این دو وزارتخانه به گردشگری و صنعت توریسم ورزشی کمک کند.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *