گردشگری

مجوزی برای برگزاری تور گردشگری در گیلان صادر نشده

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان تاکید کرد: هیچ مجوز برگزاری تور از سوی این اداره کل صادر نشده و با تورهای غیرمجاز به شدت برخورد می شود.

حمیدرضا آذرپور عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به شرایط حاد استان و در راستای کمک به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا از زمان شروع پیک پنجم بیماری هیچ مجوزی از سوی این اداره کل صادر نشده و تلاش برای ممانعت از اجرای هرگونه حرکت جمعی تحت عنوان تور به شدت پیگیری و از برگزاری آنها ممانعت می شود.

وی اظهار داشت: با شروع شیوع بیماری خوشبختانه مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گردشگری استان با این معاونت همکاری خوبی داشته‌ و هر زمان که چرخه بیماری رو به افزایش گذاشت به صورت داوطلبانه برگزاری تور را لغو کرده اند.

معاون گردشگری گیلان گفت :متاسفانه در روزهای گذشته اخباری مبنی بر ورود تورهای گردشگری با مجوز به گیلان در رسانه ها منتشر شده است که ضمن تکذیب این اخبار تاکید می کنیم هیچ مجوزی از سوی این معاونت صادر نشده و در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شده است گردانندگان تورهای یادشده دارای هیچگونه مجوزی از اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نبودند و غالب آنان دارای مجوز از باشگاه های ورزشی هستند.

آذر پور با تاکید بر برخورد و جلوگیری از ورود تورهای غیرمجاز به استان، از سایر دستگاه های متولی خواست تا پایان شرایط حاد بیماری ضمن همکاری با این اداره کل به تشکیل تیم های نظارتی اقدام نمایند.

وی با قدردانی از زحمات کادر پرتلاش درمان که ایام سختی را سپری می کنند اظهار داشت: مهم ترین رسالت صنعت گردشگری استان حفظ سلامت آحاد جامعه است .

در موج پنجم کرونا مقاومت گیلان سبز در مقابل کرونای قرمز نتیجه نداد و بر اساس ارزیابی نرم افزار ماسک، تمام ١٧ شهرستان استان گیلان در وضعیت قرمز خیلی پرخطر قرار گرفتند.
کرونا تاکنون سه جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا و گاما داشته و دلتا جدیدترین نسخه جهش یافته این ویروس است، به اذعان متخصصان سویه دلتا ۵۰ تا ۶۰ درصد نسبت به سویه‌های قبلی مسری‌ تر است.
تا صبح امروز حدود ٢ هزار بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری بوده و ۳۵۰ بیمار بدحال هستند.

منبع:ایرنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *