مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب

مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب

معرفی 

مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب، یکی از مهم‌ترین ورزشگاه‌های موجود در ایران و خاورمیانه می باشد و در کنار مجموعه ورزشی آزادی، سهم به سزایی در ارتقا ورزش عمومی و سلامت جامعه دارد. مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب، با گستره نزدیک به یک میلیون متر مربع، در شمال شهر تهران قرار دارد و از هوای پاک این منطقه برخوردار می باشد.

بیش از نیمی از مساحت این مجموعه را فضای سبز تشکیل داده است و از این رو به نگین سبز پایتخت شهرت یافته است. نیم دیگر نیز فضاهای سرپوشیده و روباز ورزشی است که در اختیار شهروندان قرار گرفته است. درب جنوبی مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب به اتوبان نیایش، از سمت شرق در کنار بوستان ملت، درب غربی آن در خیابان سئول و درب شمالی آن در خیابان نمایشگاه بین‌المللی تهران قرار دارد.

مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب که به اختصار باشگاه انقلاب نیز خوانده می شود، در سال 1337 با نام کلوپ شاهنشاهی یا باشگاه شاهنشاهی راه اندازی گردید و به سرعت به یکی از اماکن برتر تفریحی و ورزشی پایتخت تبدیل شد.

امکانات ورزشی 

مجموعه ورزشی انقلاب کامل‌ترین و بهترین امکانات ورزشی در رشته‌های گلف، تنیس، اسکواش، والیبال، بسکتبال، فوتبال، فوتسال، بدمینتون، بدن‌سازی، تیراندازی، ژیمناستیک، ورزش‌های رزمی، ماهی‌گیری، صخره نوردی، زیپ لاین، پینت بال، ماشین‌سواری (کارتینگ)، شنا و بسیاری موارد دیگر را برای افراد و دوستداران این ورزش ها فراهم کرده ‌است.

برخی از این امکانات ورزشی منحصر به فرد بوده و در کمتر جای دیگری از ایران می توان نمونه ی آن را یافت؛ به عنوان مثال تنها زمين چمن گلف استاندارد كشور در این مجموعه قرار دارد و جاده تندرستی این مجموعه به طول حدود 2500 متر با درختانی سر به فلک در اطراف آن که همچون  تونلی سبز خودنمایی می‌کنند، محیطی زیبا و فرح بخش را برای پیاده روی ایجاد کرده است.

یکی از رشته های ورزشی ارائه شده در این مجموعه، پَدِل (Padel)  نام دارد. این ورزش که به ورزش قرن 21 و یا ورزشی برای آینده لقب گرفته است، از ترکیب ورزش های راکتی نظیر اسکواش، تنیس و بدمینتون شکل گرفته است و یک روش سرگرم کننده و جالب برای ورزش و کسب تناسب فیزیکی بدن می باشد. زمین بازی این ورزش مفرح،  مستطیل شکل به ابعاد 20*10 تلفیقی از زمین اسکواش و تنیس می باشد و راکت مخصوص به خود را دارد. این رشته ورزشی با 4 نفر به صورت 2 به 2 اجرا می شود و نحوه انجام آن بی شباهت به بازی تنیس نیست. در پدل مثل اسکواش از دیوار برای ضربه استفاده می شود و خط اوت وجود ندارد.

آدرس: تهران ، خیابان ولیعصر ، ابتدای اتوبان نیایش، مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *