پارک ملت

پارک ملت

عموما با شنیدن نام تهران، آلودگی هوا، ترافیک و زندگی پر مشغله ی شهری برای ما تداعی می شود. اما این تصویر تنها چهره ی پایتخت نمی باشد، بلکه پارک ها و فضاهای سبز متعددی در تهران وجود دارند که طراوت و شادابی را به شهروندان ارزانی داشته اند. یکی از این پارک ها، پارک ملت است که همچون نگینی سبز، در شمال پایتخت، خودنمایی می کند و به محلی برای دوستداران طبیعت تبدیل گشته است.

معرفی 

پارک ملت با 34 هکتار وسعت یکی از بزرگترین و در عین حال قدیمی ترین بوستان های پایتخت است. این پارک در دوران پهلوی دوم به پیشنهاد فرح پهلوی به سبک پارک های انگلیسی در شمال شهر تهران احداث گردید. ساخت پارک ملت از سال ۱۳۴۵ طی دو فاز آغاز شد و فاز نخست آن در سال 1347 و فاز دوم در سال 1353 به بهره برداری رسید. وجود فضایی سرسبز همراه با درختان گوناگون (انواع سرو، بیدمجنون، صنوبر، چنار، نارون، اقاقیا و …) و امکانات متنوع و متعدد تفریحی و رفاهی این پارک را در صدر محبوب ترین بوستان های پایتخت قرار داده است، به گونه ای که طبق نظر سنجی های انجام شده بوستان ملت نخستین بوستانی است که یک شهروند تهرانی به یک مهمان غیر تهرانی معرفی می کند.

پارک ملت

پارک ملت کجا قرار دارد؟

 این پارک زیبا در شمال شهر تهران و در منطقه ۳ شهرداری قرار دارد. پارک ملت از شرق به خیابان معروف ولیعصر، از جنوب به بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی (بزرگراه  نیایش)، از شمال به خیابان جام جم و ساختمان مرکزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و از غرب به خیابان سئول (باشگاه انقلاب) محدود می‌شود.

دیدنی ها و امکانات پارک ملت

در کنار طبیعت زیبا با فضای سبز دلنواز، درختان سر به فلک کشیده و گل های رنگارنگ موارد دیگری بر جذابیت این مکان افزوده اند که در ادامه با برخی از آنها آشنا می شویم.

مجسمه های پارک ملت

پارک ملت

تندیس ها و مجسمه های متعددی در کنار پلکان بزرگ پارک به چشم می خورند که به مشاهیر و بزرگان ایران زمین همچون حافظ، سعدی، فردوسی، شهریار، نیما یوشیج و… اختصاص یافته اند. علاوه بر آن مجسمه ی زیبای مادر با کودکی درآغوش و مجسمه ی پر ابهت امیر کبیر از دیگر مجسمه های پارک ملت هستند که به جاذبه ی عکاسی تبدیل گشته اند.

باغ وحش کوچک پارک ملت

اگر به همراه کودک خود به پارک ملت می روید، پیشنهاد می کنیم سری به باغ وحش پارک بزنید. این باغ وحش کوچک در قسمت غربی پارک و در نزدیکی دریاچه قرار دارد. باغ وحش بوستان ملت، در حدود 30 گونه پرنده و حیوان نظیر طاووس، شتر مرغ، طوطی، اردک، جغد، گوزن شاخ دار، مارال، خرگوش و بز کوهی را در خود جای داده است.

پردیس سینماگالری ملت

پردیس سینمایی ملت یکی از بزرگترین و معروف ترین پردیس های سینمایی کشور است که در زمینی به مساحت شش هزار متر مربع در منتهی‌الیه جنوب غربی پارک ملت قرار گرفته است.  ساختمان مدرن با نمای شیشه ای این پردیس به راحتی قابل مشاهده است و از دور نگاه ها را به خود جلب می کند. پردیس سینمایی پارک ملت دارای چهار سالن نمایش فیلم با ظرفیت ۲۸۰ نفر، یک سینماتک (سینمای ویژه) با ظرفیت ۳۰ نفر و فضاهای نمایشگاهی، رستوران، کافی شاپ و فروشگاه‌های عرضه محصولات فرهنگی می باشد.

پارک ملت

علاوه بر موارد ذکر شده جاذبه دیگری نظیر دریاچه ی مصنوعی، زمین بازی کودکان، باقی مانده ی یک قطار دیزلی قدیمی، مسیرهای متعدد پیاده روی، دوچرخه سواری، میزهای تنیس روی میز و شطرنج، زمین بازی بدمینتون، والیبال، چندین رستوران و کافی شاپ و امکانات دیگری همچون پارکینگ، نمازخانه و سرویس بهداشتی، بوستان ملت را به گزینه ای ایده آل برای تفریح و گردش خانواد ها تبدیل کرده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *