مجموعه تفریحی ورزشی توچال

مجموعه تفریحی ورزشی توچال

مجموعه تفریحی ورزشی توچال که نام خود را از قله ای به همین نام گرفته است، در ارتفاعات شمال شهر تهران قرار دارد و یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری این شهر می باشد. این مجموعه به لطف ارائه ی بهترین خدمات ورزشی و تفریحی نظیر تله کابین، پیست اسکی، سورتمه، تله سیژ، باشگاه تنیس، باشگاه بیلیارد، باشگاه تیراندازی، رستوران ها و کافه های متعدد و … توانسته است جایگاه ویژه ای در میان اهالی ورزش و طبیعت دوستان پیدا کند.

معرفی قله توچال

توچال یکی از قلل مرتفع البرز مرکزی است که ارتفاع آن 3962 متر از سطح دریا می باشد. نزدیکی به پایتخت، دسترسی نسبتا آسان، وجود مسیرهای مخصوص پیاده روی و کوهنوردی و امکاناتی نظیر تله کابین، پیست اسکی، تله سیژ، هتل و … این قله را به یکی از گردش پذیر ترین مناطق پایتخت تبدیل کرده است. دامنه ی جنوبی توچال در مجاورت شهر تهران و قلّه ی آن نیز مشرف به این شهر می باشد.

تفریحات مجموعه تفریحی ورزشی توچال

  • جاده سلامتی

مجموعه تفریحی ورزشی توچال

جاده سلامتی از پارکینگ ورودی توچال آغاز می شود و به بام تهران منتهی می گردد. پارکینگ ورودی توچال در انتهای منطقه ی مسکونی ولنجک قرار دارد و تا بام تهران دو کیلومتر فاصله دارد. این مسیر دو کیلومتری که به آن جاده ی تله کابین نیز می گویند، مسیری آسفالت با شیبی ملایم است و از این رو مناسب برای پیاده روی می باشد. جاذبه ‌هایی نظیر غار، چشمه، بوستان، رستوران و امکانات تفریحی همچون زیپ لاین، صخره ‌نوردی، اتاق فرار و باشگاه بیلیارد در میانه ی مسیر جاده سلامتی قرار دارند.

  • بام تهران

مجموعه تفریحی ورزشی توچال

لذت مشاهده ی پایتخت از ارتفاعات توچال تجربه ای به یادماندنی است که خاطره ی آن تا مدت ها در ذهن باقی می ماند. بام تهران در انتهای جاده سلامتی توچال واقع شده است و به لطف وجود رستوران ها و کافه های متعدد به پاتوق جوانان و خانواده ها تبدیل شده است. ایستگاه اول تله کابین توچال در بام تهران در ارتفاع 1900 متری از سطح دریا قرار دارد و  بعد از رسیدن به بام تهران می ‌توانید از امکانات تفریحی و ورزشی این مجموعه  استفاده کنید. در ادامه مهمترین آنها را به اختصار معرفی خواهیم کرد:

  • سورتمه توچال

سورتمه توچال به طول ۱۴۲۰ متر یکی از طولانی ‌ترین پیست ‌های سورتمه در ایران است که در بام تهران واقع شده است. ظرفیت این سورتمه ۲۵۰ نفر در ساعت می باشد و با همکاری شرکت آلمانی ویگاند که یکی از معتبرترین شرکت‌ های فعال در این حوزه است، ساخته شده است.

  • باشگاه تیراندازی توچال

این باشگاه پاتوق علاقه مندان به رشته‌های ورزشی تیراندازی با کمان، تفنگ و تپانچه بادی می باشد. باشگاه تیراندازی توچال این امکان را در اختیار شما قرار می دهد تا به صورت حرفه ای تحت نظر برترین مربیان این رشته و یا به صورت تفریحی و آماتور تواناییی خود را در تیراندازی امتحان کنید.  امکانات تفریحی ورزشی دیگری مثل میز پینگ پنگ، فوتبال دستی و میز ایر هاکی نیز در این باشگاه فراهم شده است.

  • تله کابین توچال

تله کابین را می توان محبوب ترین جاذبه ی توچال دانست که لذت مشاهده ی شهر تهران و ارتفاعات شمالی آن را در اختیار علاقه مندان قرار می دهد. تله ‌کابین توچال از سه خط اصلی تشکیل شده است که از ایستگاه اول واقع در ارتفاع 1900 متری (بام تهران) به ایستگاه ‌های دوم، پنجم و هفتم (قله) منتهی می‌ شود. ایستگاه دوم تله کابین در ارتفاع تقریبی 2400 متری، ایستگاه پنجم در ارتفاع تقریبی 3000 متری و ایستگاه هفتم در ارتفاع 3680 متری  واقع شده اند. چندین رستوران و کافه در ایستگاه های دوم و پنجم پذیرای گردشگران می باشند و ایستگاه هفتم که ایستگاه آخر تله کابین است، شامل پیست اسکی و هتل توچال می باشد. طول مسیر رفت و برگشت تله ‌کابین توچال ۱۵ کیلومتر است و از این رو یکی از طولانی ‌ترین خطوط کابلراه در دنیا به شمار می رود. ظرفیت هر کابین 6 نفر است و رفت و برگشت تله‌کابین در حدود 80 دقیقه به طول می انجامد.

مجموعه تفریحی ورزشی توچال

هزینه (1400):

تله‌کابین ۱ به ۲ (رفت و برگشت): 35000 تومان

تله‌کابین ۱ به ۵ (رفت و برگشت): 65000 تومان

تله‌کابین ۱ به 7 (رفت و برگشت): 95000 تومان

  • تله سیژ توچال

تله سیژ وسیله ای شبیه به تله کابینِ بدون اتاقک است که از یک نیمکت ساده و حفاظ میله ای تشکیل شده است و حداکثر سه نفر ظرفیت دارد. توچال دارای سه خط تله ‌سیژ است. خط یک تله سیژ از بام تهران آغاز می شود و به مقصد چشمه منتهی می گردد. دو خط دیگر در ایستگاه هفتم تله‌ کابین و روی قله توچال قرار دارند که بالا و پایین پیست اسکی را به هم متصل می‌ سازند.

مجموعه تفریحی ورزشی توچال

مهمانان پس از پیاده شدن از تله ‌کابین در ایستگاه هفتم می ‌توانند با استفاده از تله ‌سیژ به سمت هتل حرکت کنند. استفاده از خطوط تله‌سیژ ایستگاه ۷ رایگان است.

  • پیست اسکی توچال

پیست اسکی توچال در ایستگاه هفتم تله کابین قرار دارد و نزدیک ‌ترین پیست به پایتخت در دنیا می باشد. این پیست از ۵ پیست اسکی بین‌ المللی با کاربری تفریحی، آموزشی و سرعت تشکیل شده است. علاوه بر آن علاقه مندان می توانند در مدرسه اسکی توچال در دو رشته آلپاین و اسنوبرد به یادگیری این ورزش مفرح زمستانی بپردازند.

 

مقالات مرتبط:

آدرنالین پارک تهران ،تفریح با چاشنی هیجان

سافاری وحشت اگر از خون و تاریکی می‌ترسید نروید!

بوستان نهج‌البلاغه ،هیجان در ارتفاع ۶۵ متری

سرزمین موج‌های آبی مشهد

خطرناک ترین و هیجان انگیزترین زیپ لاین های جهان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *