دارالسلام

بهسازی دارالسلام از اولویت‌های شورای شیراز باشد

عضو شورای شهر شیراز تاکید کرد که احیاء، مرمت و بازسازی قبرستان دارالسلام این کلانشهر از اولویت‌های شورای ششم باشد.

رضا محمدیان در کمیسیون گردشگری شورای شهر شیراز بیان کرد: قبرستان دارالسلام شیراز بعد از گورستان وادی السلام در نجف اشرف و بقیع در مدینه منوره سومین قبرستان قدمت دار جهان اسلام است و نخستین قبری که در آن قرار گرفته به سال ۲۴ هجری در زمان حیات پیامبراکرم(ص) باز می‌گردد.

به گزارش ایسنا به نقل از شورای شهر شیراز، محمدیان افزود: این قبرستان از منظر ملی، معنوی و هنری در کشور بی نظیر است و مدفن بسیاری از علما، بزرگان و مفاخر شهر شیراز از صدر اسلام تا نیم قرن پیش است که خود بیانگر قدمت و سابقه این گورستان تاریخی مذهبی است.

عضو کمیسیون گردشگری شورای شهر شیراز ادامه داد: هرچند این قبرستان در سال‌های متمادی مورد بی توجهی و بی مهری سایر مسئولین قرار گرفته اما شورای ششم باید با تمام توان از این گنجینه بزرگ تاریخی مذهبی حمایت و برای بازسازی آن گام بلندی بردارد.

محمدیان همچنین با در نظر گرفتن پتانسیلهای این مجموعه و استفاده متناسب از آنها در زمینه، علمی، هنری، فرهنگی و مهم ترین آنها جذب توریسم و معرفی جهانی این مجموعه خواستار همکاری سایر ارگانهای متولی  همچون استانداری، شورای شهر، شهرداری، میراث فرهنگی و ……شد.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *