بومگردی

جای خالی اقامتگاه های بومگردی در سلماس

سلماس با وجود داشتن ده‌ها مکان تاریخی و گردشگری تنها یک اقامتگاه بومگردی دارد.

به گزارش همشهری آنلاین، شهرستان سلماس با ۱۴۳ روستای بالای ۲۰ خانوار در ۲ بخش مرکزی و کوهسار در شمال آذربایجان‌غربی واقع شده این شهر هرچند ظرفیت های بکر بسیاری توسعه صنعت گردشگری دارد . حمام شیخ، مسجد آقا،  نقش برجسته خان تختی، آبشارها و تپه های مختلف تاریخی از جمله تپه اهرنجان جزو آثار تاریخی و دیدنی سلماس است.

اما با این وجود این شهر تا همین چند روز قبل فاقد اقامتگاه بومگردی بود و در حال حاضر تنها یک اقامتگاه بومگردی دارد.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سلماس  با بیان این مطلب گفت: اولین اقامتگاه بومگردی در این شهرستان چند روز قبل  در عبدل‌آباد در فاصله ۱۰ کیلومتری سلماس افتتاح شده است.

افراسیاب گرواند با اشاره به اینکه سلماس فاقد اقامتگاه بوم گردی بود، افزود: میزان سرمایه‌گذاری انجام گرفته در این طرح ۱۰ میلیارد ریال بوده و با افتتاح هر واحد بومگردی برای چهارنفر اشتغال ایجاد می‌شود.

وی اضافه کرد: دایر کردن سه اقامتگاه بوم گردی در سلماس نیز در دست اقدام است و برای راه اندازی آنها موافقت‌های اصولی لازم صادر شده است.

رییس اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سلماس اظهار کرد: این شهرستان دارای یک هتل سه ستاره، ۲ مهمانپذیر درجه یک است که در مجموع ۱۴۵ تخت اقامتی را داراست.

گراوند اضافه کرد: شهرستان سلماس دارای ۶۲ ابنیه تاریخی و آبشار ثبت شده در ردیف میراث ملی است که قبل از شیوع ویروس کرونا سالانه افزون بر ۱۵ هزار نفر از این آثار بازدید کردند.

منبع:همشهری

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *