دفاتر گردشگری

بیش از دو سوم دفاتر گردشگری فارس تعطیل یا نیمه تعطیل است

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی فارس گفت: با شیوع بیماری کرونا ٧٠ درصد از دفاتر خدمات گردشگری در استان تعطیل و یا نیمه تعطیل و حدود ٩٠ درصد از بانوان شاغل در این دفاتر بیکار شدند.

محمود فخری در نشست رؤسای صنف دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کشور که در شیراز برگزار شد، گفت: ویروس کرونا لطمه زیادی به صنعت گردشگری وارد کرد و این امر سبب شد حدود ٧٠ درصد از دفاتر خدمات گردشگری در فارس تعطیل و یا نیمه تعطیل و حدود ٩٠ درصد از بانوان شاغل در این دفاتر بیکار شوند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی فارس، او با بیان اینکه نشست روسای صنف دفاتر خدمات گردشگری برای ارائه راهکار و پیشنهادهای برون رفت از وضع موجود برگزار شده است، افزود: مطالب مطرح شده در این نشست که شامل راهکارهایی همچون ارائه تسهیلات کم بهره به دفاتر، بخشودگی مالیاتی و حمایت از تشکل‌های بخش خصوصی است در قالب بیانیه تنظیم و به وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داده می‌شود.

هادی شه‌دوست شیرازی، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان فارس نیز در این نشست اظهار کرد: استان فارس و شهر مقدس شیراز سومین حرم اهل‌بیت (ع) در ایران اسلامی دارای ظرفیت‌های بی‌بدیلی در گردشگری مذهبی، فرهنگی تاریخی، ادبی، طبیعی و سلامت است که در همه این زمینه‌ها ظرفیت‌ها و فرصت‌های بسیاری را دارد.

او به میهمان‌نوازی استان فارسی‌ها و شیرازی‌ها اشاره کرد و ادامه داد: در ایام بیماری منحوس کرونا آسیب‌های جدی را متحمل شده است که باید با برنامه‌ریزی برای بسته‌های تورهای داخلی از ظرفیت گردشگران داخلی استفاده کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس خاطرنشان کرد: استان فارس مظهر همدلی و اتحاد بین بخش دولتی و خصوصی است که می‌تواند الگوی تمام کشور در این زمینه باشد.

شه‌دوست شیرازی گفت: استان فارس همچنین در زمینه گردشگری مذهبی و ادبی یکی از قطب‌های کشور است که باید با کمک همه فعالان حوزه گردشگری برای رونق آن تلاش شود.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *