توسعه گردشگری

ایده‌پردازی برای توسعه گردشگری ورزشی

رویداد مجازی «ایده شو گردشگری» از مجموعه برنامه‌های شتابدهی کسب و کارهای فناورانه جوانان ۱۳ شهریور به همت مرکز نوآوری و شتاب‌دهی جهاددانشگاهی در اردبیل  برگزار شد.

در این رویداد، مدیر فنی استانداردسازی تجهیزات گردشگری با ارائه تعریفی از گردشگری و گردشگر، گفت: این رویداد به افراد فرصت می‌دهد تا ایده خود را ارائه و نظر سرمایه‌گذران، فعالان اقتصادی، صاحب‌نظران یا داوران را جهت راه‌اندازی یک کسب و کار سنجیده و با ایده‌های دیگران آشنا شده و شبکه‌ای از دوستان و متخصصان برای ارتباطات آتی خود ایجاد کنند.

حسین‌علی صادق مغانلو اظهار کرد: ایده‌پردازی به ایجاد خلاقیت و برون داد آن نیاز دارد که به این منظور دستیابی به ایده و اجرایی نمودن آن باید از درجه اهمیت بالایی برخوردار باشد.

وی ادامه داد: از جمله راه‌های تقویت تفکر خلاق، مشخص کردن هدف، انگیزه ایجاد و به دست آوردن مهارت‌های پایه و دانش مربوط به حوزه مشخص و تخصصی مورد نظر ذهنی می‌باشد. زمانی ایده تبدیل به فعالیت نوآورانه می‌شود که ایده‌پردازی خلاقانه نتیجه داده و بعد از این مرحله، استمرار فعالیت و نتیجه بخشی آن مشکلی را حل یا فعالیت را توسعه دهد.

صادق مغانلو خاطرنشان کرد: برای طراحی ایده و اجرای آن دو عامل نیاز و خواسته موثر است یعنی چیزهایی که برای زندگی بهتر و یا زنده ماندن و یا در حوزه گردشگری، گردشگری راحت‌تر و با کمترین مشکل و دغدغه به آن نیاز داریم و چیزهایی که دوست داریم داشته باشیم یا به شکل بهتر داشته باشیم، مانند ابزارهای تسهیل کننده رفع نیازها(مثل ابزارهای دستی یا رایانه‌ای و..) بنابراین نیاز و خواسته منجر به تفکر و طراحی ایده و عملیاتی کردن ایده به منظور رفع نیازها و رسیدن به خواسته می‌شود.

وی با تشریح اهمیت گردشگری برای جوانان و سایر طیف‌ها گفت: گردشگری از نیازهای غیرقابل انکار جامعه امروزی بوده و گردشگری ورزشی نیاز ضروری جوانان می‌باشد بنابراین، ایده‌پردازی برای حل مسائل و توسعه گردشگری ورزشی از نیازهای جوانان است.

صادق مغانلو در ادامه این رویداد به ارائه مدل‌های راه‌اندازی کسب و کارهای حوزه گردشگری بر اساس ایده‌های خلاقانه پرداخته و مسائل و مشکلات این حوزه را تشریح کرد.

در پایان این رویداد برخی از حاضران، ایده‌های خود را مطرح کردند و به پرسش‌های حاضران از سوی مدرس کارگاه پاسخ‌های لازم ارائه و راهنمایی‌های مناسب پیشنهاد شد.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *