فرودگاه شهید صدوقی یزد

فرودگاه شهید صدوقی یزد

فرودگاه بین المللی شهید صدوقی یزد با 1230 متر ارتفاع از سطح دریا در اراضی مسطحی به مساحت 575 هکتار در غرب شهر یزد واقع شده است و حدود 10 کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد. ارتباط فرودگاه با شهر از طریق درب اصلی واقع در ضلع شرقی و بلوار آزادگان برقرار می باشد. با توجه به اینکه بار ترافیکی خاصی در مسیر مذکور وجود ندارد دسترسی با سهولت انجام می پذیرد.

فرودگاه شهید صدوقی یزد در حال حاضر دهمین فرودگاه کشور از نظر ترافیک هوایی و مسافری است که سالانه نزدیک به 550,000 نفر مسافر توسط حدود 6000 نشست و برخاست از خدمات آن استفاده می نمایند. این فرودگاه دارای دو ترمینال مجزا از یکدیگر است که برای پروازهای داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می گیرند.

جابجایی مسافر در مسیرهای پروازی توسط حدود 10 شرکت هواپیمایی داخلی و خارجی صورت می گیرد. در حال حاضر بطور متوسط در هر روز 20 پرواز مسافری اعم از پروازهای ورودی و خروجیِ داخلی و بین المللی انجام می پذیرد.

امکانات فرودگاه 

در ترمینال های فرودگاه بین المللی شهید صدوقی یزد برای مسافران امکاناتی همچون: رستوران، آسانسور و بالا بر، پارکینگ اختصاصی برای مسافران، چرخ دستی حمل بار مسافر، خدمات اورژانس و کلینیک ۲۴ ساعته، خدمات باربری، خدمات بانکی، خدمات ویژه افراد ناتوان و کم توان، خدمات تلفن شهری و بین شهری و بین المللی به صورت کارتی، خدمات تاکسی های بین شهری و شهری، دسترسی به اینترنت رایگان در تمامی نقاط ترمینال ها و فرودگاه، دفاتر نمایندگی و ترافیک شرکت‌های هواپیمایی، دفاتر فروش بلیط، باجه های راهنمای مسافر، نمازخانه، بسته‌بندی بار، سرویس بهداشتی، خدمات آرامش و رفاهی برای مسافران و متاضیان و غرفه‌های سوغاتی و هدیه های مخصوص شهر یزد که به منظور آسایش و رفاه مسافران است، می باشد.

آدرس: یزد، میدان صنعت، انتهای بلوار آزادگان

وب سایت فرودگاه: yazd.airport.ir

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *