صنعت گردشگری

آینده‌پژوهی نقش مهمی در صنعت گردشگری دارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: در صنعت گردشگری آینده‌پژوهی اهمیت ویژه‌ای دارد و از ظرفیت‌هایی برای رشد برخوردار است.

ارژنگ عزیزی ۱۰ مهر در کنفرانس بین‌المللی «چالش‌ها و راهکارهای مدیریت توسعه گردشگری پایدار» با بیان این مطلب افزود: صنعت گردشگری ۱۰ درصد تولید ناخالص جهان را به خود اختصاص داده است اما ایران سهم اندکی از درآمدهای گردشگری دارد.

وی با بیان اینکه توسعه گردشگری به رونق اقتصادی کشورها کمک می‌کند، ادامه داد: هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی در استان اردبیل وجود دارد و یکی از ۱۱ آثار تاریخی ثبت شده کشور در یونسکو، در استان اردبیل قرار دارد.

عزیزی با بیان اینکه ۱۱۰ چشمه آبگرم و آب‌معدنی در استان اردبیل وجود دارد، ادامه داد: گرم‌ترین آب‌معدنی جهان با ۸۶ درجه سانتیگراد بنام آبگرم قینرچه در مشکین‌شهر و پرآب‌ترین آب‌معدنی هم بنام آبگرم گاومیش گلی در سرعین قرار دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا فعالیت بیشتر کسب‌وکارهای گردشگری را با چالش مواجه کرده است، ادامه داد: موفقیت در صنعت گردشگری مستلزم کاهش عوامل بازدارنده مسافران است.

عضو شورای اداری استان اردبیل ادامه داد: گردشگری یک فعالیت مهم اقتصادی است که ضمن درآمدزایی برای کشورها، اثرات مختلف فرهنگی، اجتماعی و غیره هم دارد.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *