گردشگری عشایر

گردشگری عشایری مورد غفلت واقع شده است

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: یکی از مهم‌ترین آیتم‌ها که در حوزه گردشگری استان مورد غفلت واقع شده است، گردشگری عشایر است.

مهران اوچی اردبیلی ۱۰ مهر به‌عنوان سخنران کلیدی در کنفرانس بین‌المللی «چالش‌ها و راهکارهای مدیریت توسعه گردشگری پایدار» با بیان این مطلب افزود: استان اردبیل ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری عشایری دارد که باید با برنامه‌ریزی علمی و عملی از این ظرفیت‌ها نهایت استفاده را برد.

وی اضافه کرد: استان اردبیل به فراخور وجود اماکن تاریخی، طبیعی و گردشگری، قطب گردشگری محسوب می‌شود.

عضو شورای اداری استان اردبیل ادامه داد: تنوع اقلیمی، تنوع گیاهی و جنگلی و وجود آب‌های معدنی و دشت و کوه ظرفیت‌های خوبی در صنعت گردشگری استان است که باید برای استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها باید برنامه‌ریزی کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل با بیان اینکه در سرعین ۱۳ و در مشکین‌شهر ۱۱ آب‌معدنی وجود دارد، اظهار کرد: بیش از ۳۰ دفتر خدمات مسافرتی ملی و بین‌المللی در سطح استان اردبیل فعالیت می‌کنند.

عضو هیات علمی جهاددانشگاهی با بیان اینکه عدم تبدیل مجتمع‌های آب‌درمانی به کلینیک‌های درمانی یکی از چالش‌های صنعت گردشگری استان اردبیل است، گفت: در آبگرم‌های استان اردبیل بیشتر به آب‌تنی می‌پردازند و جنبه درمانی آن کمتر موردتوجه قرار می‌گیرد.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *