گردشگری اردبیل

گردشگری اردبیل مهیا برای رشد فراگیر

همه‌ساله روز ۲۷ سپتامبر به عنوان روز جهانی جهانگردی و گردشگری به عنوان یکی از صنایع با ارزش افزوده بالا و درآمدزا گرامی داشته شده و با توجه به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های این حوزه در مسیر توسعه و پیشرفت اقتصادی کشورها رویکردهای این صنعت در راستای توسعه جوامع تبیین می‌شود.

امسال روز جهانی گردشگری از سوی سازمان جهانی گردشگری با شعار «گردشگری برای رشد فراگیر» با اهداف تعیین‌شده در این حوزه تبیین شده و اهمیت این صنعت را در ایجاد پایه‌های قوی برای رونق اقتصادی به شکلی فراگیر نمایان می‌سازد.

با توجه به ظرفیت‌های بالایی که در کشور ما در شاخه‌های مختلف گردشگری اعم از تاریخی، طبیعی، اقلیمی، فرهنگی، آیینی، کشاورزی، سلامت و… وجود دارد می‌توانیم شاهد تحقق گردشگری برای رشد فراگیر باشیم که این امر مستلزم استفاده از تمامی قابلیت‌های موجود در این حوزه است.

هر چند با شیوع ویروس کرونا صنعت گردشگری که در سال‌های اخیر متحول شده و جایگاه خود را حتی به عنوان صنعت مطرح نخست جهان تثبیت می‌کرد، با رکود و مشکلاتی مواجه شد اما این خود فرصتی برای تبلیغ و معرفی ظرفیت‌های گردشگری و تقویت زیرساخت‌ها بود تا زمینه برای بازگشت رونق به این صنعت که ویروس کرونا رمق از آن گرفته را فراهم آورد.

به طور قطع تقویت زیرساخت‌ها و معرفی قابلیت‌ها پس از مهار پاندمی کرونا بار دیگر جان تازه‌ای بر پیکره صنعت گردشگری می‌دمد و می‌توان جهشی شگرف را در این بخش شاهد بود که این صنعت را همچون گذشته به سمت درآمدزایی و خلق ثروت سوق خواهد داد تا سهم رو به رشد این صنعت در توسعه اقتصادی تاثیرگذار باشد.

با واقف بودن به اهمیت آمادگی برای پذیرش گردشگران در ایام پساکرونا، با توجه به رکود بخش گردشگری در دو سال اخیر در راستای تقویت زیرساخت‌ها مهمترین اولویت حمایت از سرمایه‌گذاران قرار گرفته و با تسهیل در روند سرمایه‌گذاری و اجرای طرح‌ها زمینه برای توسعه و تقویت زیرساخت‌ها و تاسیسات گردشگری فراهم آمده است.

در کنار این موضوع معرفی قابلیت‌ها و جاذبه‌های استان در سطح ملی و بین‌المللی نیز جزو برنامه‌ها قرار گرفته که توسعه گردشگری الکترونیک در کنار تهیه برنامه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی و نیز استفاده از ظرفیت رسانه‌های مختلف گامی مهم در این راستا بوده است.

با اقدامات انجام شده که منجر به تقویت زیرساخت‌های استان در بخش‌های مختلف گردشگری شده، اردبیل آماده استقبال از مسافران و گردشگرانی است که با فروکش شدن پاندمی کرونا و بهبود شرایط این استان را محلی برای زدودن خستگی روح و تن دوساله انتخاب می‌کنند.

بی‌تردید این مهم میسر نمی‌شد مگر با تلاش و مشارکت فعالان حوزه گردشگری استان که همپا و هم‌صدا با بخش دولتی سلامت جان مردم را بر رونق تاسیسات خود مقدم دانسته و تلاش کردند با صرف نظر از درآمد حاصل از تاسیسات خود و با وجود مشکلات فراوانی که در این دو سال گریبانگیر آن‌ها بوده، این تاسیسات را برای ایام پساکرونا مهیا کنند که این مشارکت‌ها شایسته قدردانی است.

منبع:میراث آریا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *