روستاهای کرمانشاه

پاییزگردی رویایی در روستاهای کرمانشاه

یک فعال گردشگری گفت: پائیز و برگ ریزانش در روستاهای کرمانشاه جلوه دیگری دارد.

حمیدرضا کرمی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به آغاز فصل پاییز، اظهار کرد: در کرمانشاه بواسطه اقلیم متنوع و پوشش گیاهی و جنگلی گسترده می توان رویایی ترین پاییز را در روستاهایش دید.

وی افزود: وجود جنگل های بلوط در مناطق جلالوند، عثمانوند و دالاهو، باغات گردو در اورمانات، باغات میوه در شرق و درختان نخل و اکالیپتوس در غرب استان حاکی از پوشش غنی گیاهی این استان است.

این فعال گردشگری با بیان اینکه با فرارسیدن فصل پاییز طبیعت کرمانشاه با این پوشش گیاهی غنی بسیار دیدنی می شود، گفت: در فصل برگ ریزان پاییز، می توان  رنگ‌های متنوع و مختلفی را در طبیعت کرمانشاه و بویژه روستاهای آن دید.

وی ادامه داد: در این فصل از سال بلوار و محوطه تاریخی تاق بستان و سراب قنبر به واسطه درختان متنوع  و سربه فلک کشیده بسیار رویایی می شوند و امکان برگزاری فستیوال های مختلفی همچون عکاسی و نقاشی را خواهند داشت که در این زمینه باید شهرداری ورود کند.

کرمی به وجود دو باغ شهر صحنه و هرسین در کرمانشاه و زیبایی های آنها هم در پاییز اشاره کرد و گفت: هرچه از فضای شهری دور شویم و به سمت روستاها برویم، این زیبایی ها بسیار دیدنی‌تر می شود.

وی افزود: معتقدم بهترین فصل برای طبیعت گردی همین فصل پاییز است، چراکه هوا معتدل است و زیبایی های طبیعی هم دو چندان شده و می توان تورهای جنگل نوردی را در برخی از مناطق بویژه در مناطق جلالوند و عثماوند برگزار کرد و به اقتصاد مردمان آنجا هم کمک کرد.

این فعال گردشگری با بیان اینکه در این مناطق روستاهایی همچون روستای بوژان در دل جنگل های بلوط وجود دارد که در فصل پاییز بسیار دیدنی هستند، گفت: متاسفانه تاکنون آنگونه که باید به معرفی این مناطق نپرداخته ایم.

وی افزود: در بسیاری از روستاهای استان که دارای درختان میوه متنوع هستند، در فصل پاییز جعبه ای از مداد رنگی های متفاوت را می توان در دل آنها دید.

کرمی با بیان اینکه در منطقه اورامانات هم تعداد روستاهایی که طبیعت آنها در پاییز جلوه گری می کند زیاد است، گفت: روستاهای نسمه، زردویی، ساتیاری، شمشیر، هجیج، خانقاه، بش ناو خاص، داریان و .. از جمله این روستاها در منطقه اورمانات هستند.

وی ادامه داد: در شرق استان روستاهایی همچون دستجره که در منطقه دینور و کندوله واقع شده اند نیز دراین فصل زیبایی های منحصربفردی دارند، چراکه در آنها باغات انگور، آلبالو، گیلاس و … زیادی قرار دارد که هنگام برگ ریزان بسیار چشم نواز هستند.

این فعال گردشگری به زیبای روستاهای منطقه ریجاب همچون ژالگه و پیران نیز اشاره کرد و گفت: در این روستاها طی بازه زمانی حدود 40 تا 45 روز در فصل پاییز می توان طبیعت بی نظیری را دید.

وی با تاکید براینکه یکی از مهمترین پتانسیل های گردشگری کرمانشاه در فصل پاییز وجود همین روستاهاست، اعلام کرد: متاسفانه علیرغم وجود این پتانسیل تاکنون روی برند گردشگری پاییزی در استان کار نکرده ایم.

کرمی یادآورشد: در کنار تنوع رنگی که در پاییز روستاهایمان داریم، می توان پوشش زیبا و متنوع بانوان کرمانشاهی را معرفی کنیم، چراکه در حال حاضر گردشگران زیادی داریم که تنها برای گرفتن یک عکس در طبیعت با لباس های محلی متنوع به مناطق مختلف سفر می کنند.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *