مازندران

راه‌اندازی “اسکله گردشگری مازندران” به کجا رسید؟

مدیرکل دفتر فنی امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری مازندران گفت: موضوع اسکله‌ها و سکوهای گردشگری در سواحل دریا با موافقت اولیه احداث ۸۰ اسکله چندین سال است در استانداری مطرح است اما با وجود اینکه موافقت اولیه این مهم صادر و فعالیت‌های مطالعاتی آن نیز انجام شد به جهت مخالفت دستگاه‌های استعلام شونده، هنوز اجرایی نشده است.

احمد توکلی، امروز ۲۶ مهرماه در نشست خبری که در ساری برگزار شد، گفت: استانداری حلقه واسط و هماهنگ‌کننده و شخص استاندار نماینده عالی دولت در استان است و نقش حاکمیتی و نظارتی دارد.

وی افزود: در اداره کل فنی استانداری، وظیفه این اداره کل هماهنگی امور عمرانی و ناظر بر ترافیک درون شهری و برحی برون شهری و زیر مجموعه معاونت عمرانی استان است.

توکلی، تصریح کرد: رسانه‌ها باید عملکرد دستگاه‌ها را شفاف به مردم برسانند و از اینکه مجموعه معاونت‌های استانداری مازندران ارتباط ضعیفی با رسانه‌ها دارند جای تاسف است و من معتقدم باید مسئولان در اتاق شیشه ای کار کنند.

مدیرکل دفتر فنی امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری مازندران با بیان اینکه کارکنان دولت حقوق‌شان را از مردم می گیرند، افزود: باید نحوه مصارف مالیات و درآمدها را برای مردم گزارش کنند.

توکلی با بیان اینکه بخشی از عقب‌ماندگی استان مربوط به کارگیری نیروهای انسانی غیرکارشناسانه است، گفت: در حوزه منابع انسانی و تربیت نیرو باید جدی وارد شویم.

وی با اشار به ضرورت چابک‌سازی بدنه شهرداری، افزود: جهت‌گیری شهرداری‌ها باید به سمت فعالیت‌های جدید باشد بنابر این افزایش درآمد پایدار یکی از نیازهای این ارگان است.

توکلی با بیان اینکه بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی می‌توانیم برخی از فعالیت‌ها را برون سپاری کنیم، اظهار کرد: عدم بهره‌گیری از مشاوران مجرب و  مشاوره در دستگاه‌ها و پرهیز از مشاوران ضعیف از دلایل مشکلات مدیریتی در استان است.

وی افزود: سامانه نظارت پروژه عمرانی را راه‌اندازی کردیم و کل دستگاه‌ها ملزم به ثبت روند مستندسازی پروژه در این سامانه هستند.

مدیر کل دفتر فنی امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری مازندران، با بیان اینکه تخصیص اعتبارات بر اساس جمعیت است، افزود: در استان مازندران اغلب شهرستانها در یک سطح هستند و از امکانات مشابه برخورار هستند اما در استانهای دیگر بیشتر به مرکز استان پرداخته شده است و بقیه شهرها کمتر توسعه یافته هستند.

وی، افزود: کشور ما در تحریم قرار دارد و سرمایه‌گذاران برای حضور خود در کشور با موانع بسیاری مواجه هستند و از سوی دیگر در زمان تحریم در فروش نفت هم مشکل عدیده دارند.

مدیر کل دفتر فنی امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری مازندران، گفت: توسعه استان مازندران باید حول محور گردشگری باشد، آنطور که ما تعریف می کنیم و هر گردشگری که می‌خواهد بیاید مازندران باید با فرهنگ این استان خود را وفق دهد.

وی با بیان اینکه ما باید حمل و نقل عمومی در استان را در حوزه گردشگری فعال کنیم و گردشگران از امکانات رفاهی استان بهره ببرند، افزود: موضوع اسکله‌ها و سکوهای گردشگری در سواحل دریا با موافقت اولیه احداث ۸۰ اسکله چندین سال است در استانداری مطرح است اما با وجود اینکه موافقت اولیه این مهم صادر و فعالیت‌های مطالعاتی آن نیز انجام شد به جهت مخالفت دستگاه‌های استعلام شونده، هنوز اجرایی نشده است.

توکلی گفت: برنامه جامع کاهش تصادفات در دورن و برون شهری تهیه و به دستگاه‌ها ابلاغ شد امیدواریم با همکاری مردم بتوانیم آمار تصادفات را کاهشی کنیم.

وی ادامه داد: از ۴۰۰ نقطه حادثه خیر استان ۳۰۰ نقطه آن عملیات بهسازی انجام شد و مابقی نیز با تخصیص اعتبار انجام می‌شود.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *