گردشگری صنعتی

به دنبال رونق گردشگری صنعتی در خوزستان هستیم

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از برنامه‌ریزی برای رونق گردشگری صنعتی در خوزستان خبر داد و گفت: شرکت توسعه نیشکر درصدد است تا جوامع محلی و روستایی را از منافع این کشت و صنعت‌ها بهره‌مند سازد.

عبدعلی ناصری در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره ملی برداشت نیشکر که امروز ۱۵ آبان ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: براساس هماهنگی های انجام شده، قرار است جشنواره ملی برداشت نیشکر، در روزهای ۲۶ و ۲۷ آبان همزمان با فصل برداشت این محصول در محل شرکت کشت و صنعت نیشکر فارابی برگزار شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: این جشنواره در راستای مسئولیت‌های اجتماعی و فرهنگی شرکت نیشکر و همچنین به منظور توانمندسازی جوامع محلی و روستایی پیرامون آن به صورت سالانه برگزار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان با بیان این‌که تلاش خواهیم کرد جوامع محلی را به مقاصد گردشگری تبدیل کنیم، گفت: شرکت نیشکر حدود ۵۰ درصد کل شکر کشور را تامین می‌کند. این شرکت تاثیر مستقیم و به‌سزایی در اشتغالزایی ساکنان ۱۴۷ روستای اطراف مزارع نیشکر داشته است. همچنین این روستاها ظرفیت تبدیل‌شدن به مقاصد گردشگری کشاورزی را دارند.

ناصری عنوان کرد: این جشنواره برای عملی‌کردن این موضوع برگزار می‌شود و می‌تواند برای تبدیل جوامع محلی به مقاصد گردشگری بسیار موثر باشد.

وی ادامه داد: شرکت توسعه نیشکر درصدد است تا جوامع محلی و روستایی را از منافع این کشت و صنعت‌ها بهره‌مند سازد و هنرمندان، صنعتگران و افراد دارای مهارت نیز بتوانند در فضایی مناسب توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارند.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان از برنامه‌ریزی برای رونق گردشگری صنعتی خبر داد و گفت: گردشگری صنعتی از دیگر ظرفیت‌های استان به ویژه نیشکر است و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد. تاکنون چندین تور گردشگری در این زمینه برگزار کردیم و علاقه‌مندی و استقبال خوبی دریافت کردیم و در آینده به دنبال توسعه این بخش در کنار گردشگری کشاورزی هستیم.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *