حیات وحش

حیات وحش بیجار موثر در جذب توریسم و اکوتوریسم

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان گفت: همجواری سایت تکثیر و پرورش حیات وحش با روستای تاریخی و گردشگری صلوات آباد می‌تواند نقش مؤثری در جذب توریسم و اکوتوریسم برای استان و شهرستان ایفا کند.

بهرام نصراللهی زاده امروز (19 آبان) در جریان بازدید از پروژه‌های انجام شده و روند اجرایی پروژه‌هایی که به زودی به بهره برداری می‌رسند در سایت تکثیر و پرورش وحوش شهرستان بیجار اظهار کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اعتبار ویژه برای محوطه سازی، آسفالت راه دسترسی و سایر نیازهای فعلی سایت در نظر خواهد گرفت.

علی اصغر هدایت زاده رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بیجار ضمن تشکر از تأمین اعتبارات احیاء زمین کاشت یونجه، حفر چاه و سایر طرح‌ها؛ اضافه کرد: با توجه به مشکلات و کمبودهای موجود در امر حفاظت از طبیعت و حیات وحش و سایت، خواستار نگاه ویژه مسئولین استان و مساعدت‌های لازم برای تخصیص اعتبار مربوطه در راستای حفاظت بهینه از طبیعت و حیات وحش می‌باشیم.

منطقه حفاظت شده بیجار حدود 32 هزار هکتار مساحت دارد و بخاطر تنوع گونه های جانوری، گیاهی، تنوع اقلیمی، زیستگاه پستاندارانی همچون قوچ، میش ارمنی، گربه وحشی، کفتار، گرگ، پرندگانی همچون کرکس مصری، کبک دری، کبوتر، عقاب طلایی و باقرقره از منحصر به فردترین مناطق حفاظت شده کشور است.

سایت پرورش و تکثیر حیات وحش بیجار حدود ۴۰ هکتار وسعت دارد که در سال ۸۶ جهت نگهداری و پرورش حیات و حش به مرحله بهره برداری رسید و هم اکنون 90 رأس قوچ و میش ارمنی و 27 رأس آهو در این سایت وجود دارند و در سال‌های 97و 98 در دو مرحله 60 رأس قوچ میش ارمنی در منطقه حفاظت شده بیجار رها سازی شده است.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *