خورهه

خورهه؛ میزبان جشنواره انار محلات

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی محلات از برگزاری دومین جشنواره انار محلات در روستای خورهه این شهرستان به مدت دو روز خبر داد.

 مهدی لعل‌بار ۱۹ آبان ماه ۱۴۰۰ در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: این جشنواره ۲۰ و ۲۱ آبانماه در نزدیکی ستون‌های تاریخی خورهه (روستای خورهه ) برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه افتتاحیه این جشنواره به صورت رسمی ساعت ۹ صبح روز ۲۰ آبانماه با حضور مسئولان استان خواهد بود، گفت: اولین جشنواره انار خورهه در سال گذشته تجربه ای موفق به شمار می‌رود و برنامه امسال در راستای توسعه جشنواره با الگوگیری از تجربیات موفق کشوری برنامه‌ریزی شده است.

لعل‌بار بیان کرد: این جشنواره فقط برگزاری یک رویداد برای عرضه محصولات نیست بلکه در کنار آن دیگر جشنواره‌های فرهنگی، هنری و کارگاه‌هایی برای کودکان و همچنین تورهای گردشگری نیز پیش‌بینی شده است.

وی سطح زیرکشت انار در روستای خورهه را بالغ بر ۲۰۰ هکتار دانست و افزود: متوسط برداشت انار در این روستا سالانه  ۲۰۰ تن در هکتار است که پس از برداشت به دیگر استان‌ها عرضه می‌شود.

لعل‌بار با اشاره به اینکه سالانه رویدادهای مختلف فرهنگی در این شهرستان برگزار می‌شود که برگزاری جشنواره‌های گل محلات و جشنواره انار خورهه از جمله مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی و هنری این شهرستان است، گفت: در حاشیه برگزاری این جشنواره، ستون‌های تاریخی خورهه و مجموعه بوم‌گردی خورهه معرفی می‌شود تا با توسعه گردشگری موجب رونق و آبادانی هر چه بیشتر این روستا شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات اضافه کرد: در تلاشیم جشن انار و انارچینی با محوریت خورهه محلات به عنوان یکی از رویدادهای گردشگری استان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت برسد.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *