زعفران

نخستین تور گردشگری کشاورزی در تربت‌ حیدریه

مسافران این تور۶۰ نفره با موزه‌ها، آثار و بناهای تاریخی، مزارع گل زعفران، پژوهشکده زعفران و شرکت‌های فعال در صادرات زعفران آشنا می‌شوند.صبح امروز ۲۳ آبان ماه، همزمان با برگزاری جشنواره مجازی عکس خراسان‌گرد و  به‌منظور معرفی جاذبه‌های گردشگری، موزه‌‎ها و به‌ویژه  گردشگری کشاورزی تربت حیدریه، یک تور گردشگری با قطار از مشهد عازم تربت‌حیدریه شد.

مسافران این تور۶۰ نفره صبح امروز از مشهد عازم تربت‌حیدریه شدند و اصحاب گردشگری، عکاسان، خبرنگاران، کارشناسان میراث‌فرهنگی و گردشگری، راهنمایان تور، مدیران فنی، مدیران عامل مجری تورهای داخلی و همچنین اینفلوئنسرهای فضای مجازی در این تور حضور دارند.

هدف از برگزاری این تور، آشنایی با موزه‌ها، آثار و بناهای تاریخی و به‌ویژه بازدید از مزارع گل زعفران و گردشگری کشاورزی و بازدید از پژوهشکده زعفران و چند شرکت فعال در صادرات زعفران است.

قطار گردشگری مشهد با استقبال گرم موسیقی محلی و رقص آیینی وارد تربت حیدریه شد. تربت‌حیدریه به پایتخت زعفران ایران و طلای سرخ جهان شهرت دارد که در طی این بازدید فرصتی برای لمس گردشگری کشاورزی این شهر کوچک برای گردشگران، راهنمایان تورها، عکاسان و خبرنگاران، کارشناسان این حوزه و اینفلوئنسرهای فضای مجازی فراهم شد.

انواع مختلف گردشگری چندسالی است که در سایر کشورها مخاطبان خاص خود را جذب کرده و با برگزاری تورهای متفاوت جهت معرفی انواع گردشگری، اقداماتی برای جذب گردشگر انجام می‌شود. ایران نیز با تمام جاذبه‌های گردشگری که در خود جای داده و کشوری چهار فصل شناخته می‌شود، مدتی است برای جذب گردشگر به معرفی بیشتر جاذبه‌های خود می‌پردازد. منطقه خراسان به عنوان منطقه‌ای کاربردی در ایران به شکل جدی‌تری برای معرفی جاذبه‌های خود در تلاش است.

بخش‌هایی از مناطق خراسان که خاکی مناسب برای کشت زعفران در اختیار دارند، اقدام به برگزاری تورهایی کرده‌اند که تجربه‌ جدیدی را برای گردشگران به همراه دارد. لحظه برداشت طلای سرخ همراه با خاتون‌های این منطقه تجربه‌ای متفاوت برای مخاطبان این حوزه ایجاد می‌کند که در معرفی هرچه بهتر این محصول و نحوه صادرات آن به اقصی نقاط دنیا گامی موثر و رو به جلو برای خراسان رضوی و ایران به همراه دارد. خراسان بزرگ خواستگاه اصلی زعفران و طلای سرخ ایران است که بیشترین و با کیفیت‌ترین زعفران دنیا در این بخش از ایران کاشت و برداشت می‌شود.

گفتنی است؛ تورهای آشناسازی توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با مشارکت دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی به صورت رایگان برگزار می‌شود.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *