همایش

همایش صد سال موزه در ایران برگزار می‌شود

 همایش صد سال موزه در ایران به مناسبت هفتادوپنجمین سال تاسیس شورای بین‌المللی موزه‌ها توسط کمیته ملی موزه‌های ایران با همکاری موزه ارتباطات برگزار می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا، همایش صد سال موزه در ایران روز شنبه (بیست‌ونهم آبان ماه  ۱۴۰۰) در سالن همایش‌های موزه ملی ایران برگزار می‌شود.

حسن عمیدی رئیس موزه ارتباطات در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با اشاره به شعار امسال شورای بین‌المللی موزه‌ها (ICOM) با عنوان «آینده موزه‌ها: بازیابی و تصور دوباره» گفت: کمیته ملی موزه‌های ایران( ایکوم) با همکاری نهادهای موزه‌ای و پژوهشگران این رشته به بررسی آن‌چه در قرن گذشته بر موزه‌های ایران گذشته است  در قالب «همایش صدسال موزه در ایران» خواهد پرداخت.

رئیس موزه ارتباطات گفت: موزه‌ها، آیینه تمام‌نمای گذشتگان ما هستند و پل ارتباطی بین گذشته، حال و آینده محسوب می‌شوند، هر یک از اماکن و آثار موزه‌ای شرح حالی دارند و با زبان بی‌زبانی به هزار زبان سخن می‌گویند.

وی تصریح کرد: موزه ارتباطات در طی یکسال و نیم گذشته به ویژه در دوران کرونا همواره با سایر موزه‌ها در تحقق «شعار موزه‌ها زنده‌اند» و ایجاد تورهای مجازی  همراهی کرده است. هر کدام از این برنامه‌ها اقدامات فرهنگی در کشور همواره مورد توجه نهادهای بین المللی از جمله اتحادیه جهانی پست و شورای راهبری موزه‌ها هم قرار گرفته است.

وی بیان کرد: آغاز قرن جدید فرصتی است برای بازنگری و آنچه در قرن گذشته در موزه‌های ایران روی داده است. هر نهاد و تشکیلاتی از این فرصت باید برای آسیب‌شناسی فعالیت‌های خود بهره گیرد.

همایش صد سال موزه در ایران از ساعت ۱۵ تا ۱۸ در سالن همایش‌های موزه ملی ایران برگزار و از صفحه رسمی آپارات «شرکت ملی پست»به صورت آنلاین (برخط) پخش می‌شود.

منبع:ایرنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *