بازار قدیم قشم

بازار قدیم قشم

بازار قدیمی قشم که در سال 1290 خورشیدی احداث گردید یکی از دهها بازار قدیمی و سنتی کشور و یکی از قدیمی­ ترین بازارهای آسیا و خاورمیانه به شمار می­رود که در هسته مرکزی شهر قشم واقع شده و از گذشته تا به امروز فعال بوده است. این بازار یکی از قطب های تاثیر گذار در تجارت قشم یاد می­کنند.

این بازار به عنوان قدیمی­ ترین بازار قشم، نزدیک به اسکله و روبروی بندر شهید ذاکری قرار گرفته است. اگر از طریق سفر دریایی و اسکله شهید ذاکری وارد قشم شده ­اید به محض بیرون آمدن از بندر شهید ذاکری در مقابل خود بازاری سنتی و قدیمی خواهید دید. بافت این بازار همچون بازار قدیمی درگهان بافتی قدیمی و سنتی است که تعدادی مسیر به هم مرتبط، دالان­ ها و کوچه ­های روباز را شامل می­شود. بازار قدیم در ابتدا برای رفع نیاز و تامین مایحتاج مردم محلی و بومی قشم ساخته شد اما به مرور گسترش یافت تا آنجا که امروزه به دلیل حضور بی­شمار گردشگران تقریبا هر نوع کالایی را می توان در اینجا یافت. کالاهای بازار قدیم قیمت پایین­ تری نسبت به دیگر مراکز خرید شهر قشم دارند و فعالیت بازار قشم به صورت خرده فروشی است. با این وجود در برخی از مغازه ­ها امکان خرید عمده نیز وجود دارد. بازار سنتی قشم نزدیک به هزار غرفه و مغازه دارد که اجناسی نظیر: پوشاک، کیف و کفش، آرایشی و بهداشتی، انواع زیورآلات طلا و جواهر، انواع بدلیجات، صنایع دستی جزیره، پارچه، چرم، لوازم خانگی و لوازم برقی و سایر ملزومات زندگی را ارائه می­کنند. در بازار قدیم خبری از سیستم­ های نوین تهویه هوا و ورود نور نیست اما معماری خاص آن باعث شده که نور کافی و تهویه هوای مناسب صورت بگیرد.

بازار به طور معمول روزانه از ساعت ۹ تا ۲۲ به گردشگران و مردم بومی منطقه ارائه خدمت می­کند. البته لازم به ذکر است در تعطیلات نوروز به دلیل حضور بی­شمار مسافران و گردشگران در جزیره قشم ساعت کاری بازار قدیم از ساعت ۸:۳۰ تا ۲۳ می‌باشد.

آدرس: شهرقشم، خیابان امام خمینی، میدان جهاد

تلفن: 07635225768

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *