عمارت ملک

پایان فاز اول مرمت عمارت ملک در بوشهر

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر از اتمام فاز اول مرمت عمارت ملک تا هشت ماه آینده خبر داد.

محمدحسین ارسطوزاده صبح امروز اظهار کرد: عمارت ملک در مردادماه ۹۸ از طریق صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی، توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف به بخش خصوصی واگذار شد که با توجه به پیشرفت ۴۵ درصدی عملیات اجرایی، فاز اول مرمت که مربوط به طبق اول بنا است تا هشت ماه آینده به پایان می‌رسد.

وی اضافه کرد: این عمارت در زمینی به مساحت ۲۴۵۰۰ متر با مساحت اعیان ۹۷۰۰ متر ساخته شده که هزینه برآورد شده برای احیا و بهره‌برداری از فاز اول این بنای تاریخی بالغ بر ۴۳ میلیارد ریال خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر تصریح کرد: عملیات مرمت اضطراری، تقویت پی و جداره‌ها در مراحل اولیه کار انجام شده و در حال حاضر نمای بیرونی عمارت با مصالح مناسب با اقلیم منطقه در حال بازسازی و احیا است.

ارسطوزاده با اشاره به کاربری عمارت تحت عنوان فرهنگی، اقامتی و پذیرایی با اتمام مرمت، بیان کرد: یکی از اولویت‌های ما در سال‌های اخیر حفظ و احیای عمارت‌های ارزشمند تاریخی استان بوده که در همین راستا تعدادی از این بناها به بخش خصوصی واگذار شده و بی تردید با بهره‌برداری از آنها توسعه گردشگری و رونق صنایع‌دستی را در استان شاهد خواهیم بود.

به‌گزارش ایسنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر، ۱۷ آذر ۱۳۷۷ عمارت ملک در محله بهمنی بوشهر با شماره ثبت ۲۱۸۴ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *