گردشگری

کارآفرینی در گردشگری و صنایع تبدیلی تقویت شود

استاندار فارس مهمترین و کارآمدترین وظیفه کانون کارآفرینی استان را شناسایی موانع کارآفرینی در استان و ارائه پیشنهادات قابل اجرا بیان و تاکید کرد که باید به دنبال تقویت کارآفرینی متناسب با ظرفیت‌هایی نظیر گردشگری و صنایع تبدیلی در فارس باشیم.

دکتر محمدهادی ایمانیه دوشنبه ۲۲ آذر در جلسه‌ای با اعضای کانون کارآفرینی فارس، مهمترین و کارآمدترین وظیفه این کانون را شناسایی موانع کارآفرینی در استان و ارائه پیشنهادات قابل اجرا دانست و افزود: انتظار دارم در جلسه بعدی با اعضا کانون کارآفرینی حداقل ۱۲ راهکار برای رفع این موانع پیشنهاد شود.

استاندار فارس با بیان اینکه انجام بعضی اقدامات جهشی اثرگذار در فعالیت ‌ها کانون ایجاد خواهد کرد، افزود: انعقاد دو تفاهم نامه همکاری بین کانون کارآفرینی، جهاد کشاورزی و صمت در موضوع صنایع تبدیلی و همچنین تفاهم نامه‌ای با معاونت امورزائرین و گردشگری استانداری و سازمان میراث فرهنگی در خصوص مشخص شدن تکلیف فرایندهای کارآفرینی در این حوزه در دستور کار کانون قرار گیرد.

او همچنین با اشاره به اهمیت برگزاری دوره‌های آموزشی برای افرادی که قصد کارآفرینی دارند، عنوان کرد: این آموزش‌ها باید از زمان شکل گیری ایده‌ها و پیش از شروع فعالیت شرکت ها باید انجام شود.

ایمانیه همکاری بین کانون کارآفرینی، سازمان صمت، جهاد کشاورزی، فنی و حرفه‌ای می‌تواند در این زمینه موثر واقع شود.

او بر لزوم ایجاد حلقه‌ای متشکل از کانون کارآفرینی، سازمان فنی و حرفه‌ای و مجمع خیرین برای نتیجه بخش بودن فعالیت‌های کانون تاکید کرد.

ایمانیه همچنین از کانون کارآفرینی استان خواست قراردادی در زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی و همچنین بازدید دانشجویان از پارک علم و فناوری با دانشگاه‌های استان منعقد کنند و تاکید کرد که این اقدامات در ایجاد انگیزه و امیدافزایی و کارگشایی در حوزه کارآفرینی موثر است.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *