بالی

کرونا و ریزش میلیونی گردشگران جزیره بالی

 تداوم و تشدید محدودیت‌های کرونایی، تعداد گردشگران خارجی جزیره بالی اندونزی را از ۶ میلیون نفر در سال ۲۰۱۹ به ۴۵ گردشگر در سال ۲۰۲۱ کاهش داد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا از روزنامه ایندیپندنت، در ۱۰ ماهه اول سال ۲۰۲۱ تنها ۴۵ گردشگر خارجی از جزیره بالی که یکی از مقاصد مهم گردشگری است، بازدید کردند.

به استناد آمار و ارقام منتشر شده توسط آژانس آمار مرکزی بالی، بیشتر این گردشگران در اوایل سال جاری میلادی وارد بالی شدند؛ این جزیره اندونزیایی در ماه ژانویه (دی- بهمن ۹۹) و فوریه (بهمن- اسفند) به ترتیب میزبان ۱۰ و ۱۲ گردشگر بود. خلوت‌ترین ماه‌های سال نیز مربوط به تابستان امسال بود به طوری که در ماه‌های ژوئیه (تیر- مرداد ۱۴۰۰)، اوت (مرداد- شهریور) و سپتامبر (شهریور- مهر) هیچ گردشگری خارجی به بالی قدم نگذاشت.

به گفته نیومن گده گونادیکا (Nyoman Gede Gunadika)، رئیس گردشگری بالی، این پایین‌ترین آمار به ثبت رسیده از شمار گردشگران خارجی در کل تاریخ این جزیره است.

بیش از یک میلیون گردشگر خارجی در سال ۲۰۲۰ از بالی بازدید کردند که بیشترشان در سه ماهه اول سال به این جزیره سفر کرده بودند. البته این آمار در مقایسه با ۶ میلیون و ۲۰۰ گردشگر سال ۲۰۱۹ همچنان به طرز قابل توجهی کم بود.

بالی در ماه اکتبر (مهر- آبان) با کاهش محدودیت‌ها کرونایی و سختگیری‌های پیشگیرانه سرانجام اعلام کرد گردشگران واکسینه شده از ۱۹ کشور از جمله چین، هند و فرانسه می‌توانند به این جزیره سفر کنند. از ۳ دسامبر (۱۲ آذر) اما به دلیل نگرانی‌های موجود درباره شیوع سویه اومیکرون همه چیز تغییر کرد و از آن پس قرار شد گردشگرانی که از کشورهای مجاز به بالی می‌رسند نیز ۱۰ روزی را در قرنطینه بگذرانند حتی اگر هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده باشند.

جوکو ویدودو، رئیس‌جمهوری اندونزی، روز ۱۶ دسامبر (۲۵ آذر) از شهروندانش خواست با توجه به این که اولین مورد ابتلا به سویه اومیکرون در اندونزی مشاهده شده حتما برای واکسیناسیون علیه ویروس کرونا اقدام کنند.

بودی گونادی سادیکین، وزیر بهداشت اندونزی، از وجود ۵ مورد مشکوک به اومیکرون در این کشور خبر داده است که دو مورد از آنها از شهروندان اندونزیایی هستند که به تازگی از آمریکا و انگلیس برگشته بودند و سه مورد از آنها چینی هستند که هم اکنون در قرنطینه به سر می‌برند.

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان در استان هوبی چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

تاکنون بیش از ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از شهروندان اندونزی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و بالای ۱۴۰ هزار نفر از آنها به دلیل ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

منبع:ایرنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *