راهنمایان گردشگری

سومین تیم راهنمایان گردشگری ایران به اکسپو دبی رسیدند

 تیم سوم راهنمایان گردشگری ایران به‌منظور معرفی هرچه بهتر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشور در عرصه‌های مختلف به بازدیدکنندگان غرفه جمهوری اسلامی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی، به این کشور اعزام شدند.

به‌گزارش گروه فرهنگی ایرنا از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌منظور استفاده حداکثری از ظرفیت رویداد بین‌المللی اکسپو که بیش از ۱۹۲ کشور جهان در آن حضوری فعال دارند، همچنین معرفی ظرفیت‌های گردشگری، تاریخی و فرهنگی کشور، وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اعزام متناوب راهنمایان گردشگری را در دستور کار قرار داد.
وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی براساس بانک اطلاعاتی راهنمایان فعال دارای مجوز مسلط به زبان انگلیسی و عربی، انجام مصاحبه تخصصی همچنین تایید مراجع ذی‌صلاح اقدام به اعزام راهنمایان منتخب کرد که تا کنون ۱۱ نفر در قالب ۳ گروه، راهی این رویداد جهانی شده‌اند. تمام راهنمایان اعزامی با بیش از ۱۰ سال تجربه برگزارکننده تورهای داخلی و خارجی را دارند.
امین عدیلی از استان اصفهان، داوود دهقان از یزد و هادی حرم‌شاهی از خوزستان سه نفری بودند که در تاریخ اول دی ماه اعزام شدند و به مدت ۱۲ روز در دبی اقامت داشتند.
بانوان راهنمای گردشگری، دومین گروهی بودند که راهی این رویداد بین‌المللی شدند. لیلا حمزه‌زاده، نرجس فقیه، نادیا بدیعی، مستانه توفیقی به ترتیب از استان‌های اردبیل، قم، فارس و خراسان رضوی در مدت اقامت ۱۵ روزه خود با برگزاری تورهای گروهی برای بازدیدکنندگان و اجرای مراسم شب یلدا به هرچه بهتر دیده شدن پاویون ایران کمک کردند.
صبح امروز نیز سومین گروه، وارد امارات شد. حوریه کمال‌غریبی و هانیه باقرزاده از استان‌های گلستان و تهران همچنین فرید روشنایی و حسن محیط ابرهیم‌سرایی از استان‌های البرز و گیلان چهار نفری هستند که تا ۲۰ دی‌ماه مسئولیت راهنمایی بازدیدکنندگان از پاویون ایران را برعهده دارند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، اکسپو ۲۰۲۰ دبی با عنوان پیوند اذهان و خلق آینده با حضور بیش از ۱۹۲ کشور جهان از ۹ مهر ۱۴۰۰ در حالی در دبی آغاز به کار کرده است که کرونا همچنان چالش اول جهان در بخش‌های مختلف به ویژه اقتصاد و تجارت و صنعت گردشگری است. اگر چه این رویداد به دلیل همه‌گیری با یکسال تاخیر برگزار و به سنت همیشگی ۶ ماهه تا ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت، به نظر می‌رسد با شتاب واکسیناسیون عمومی، جهان آرام آرام از خواب سنگین کرونایی بیدار و برای گردهمایی‌ها و رویدادهای جهانی در ماه‌های آینده آماده می‌شود.

اگرچه اکسپوها بنا به فلسفه ذاتی اقتصادی و تجاری هستند، مطابق همه رویدادهای جهانی از ورزشی و هنری تا علمی و صنعتی، آثار فرهنگی و هنری ویترین چشم‌نواز نمایشگاهی وسیع و معرفی و آغاز تعاملات بین‌المللی است حتی اگر این روابط بستر توسعه و همکاری‌های اقتصادی یا سیاسی کشورها باشد.

رویداد اکسپو همیشه جشنواره‌ای از زیبایی‌های فرهنگی و تمدنی را در خود دارد و کشورها در ۶ ماه فرصت دارند علاوه بر ارائه همه توانمندی‌ها و دستاوردهای اقتصادی و صنعتی و چشم‌اندازهای آتی و ظرفیت‌ها و جاذبه‌ها فرهنگی و تمدنی خود را به وضوح به نمایش گذارند.

مدت زمان ۶ ماه برای اکسپو در مقایسه با سایر رویدادهایی که حداکثر ۱۰ روز هستند، فرصت ارزشمندی است که کشورها علاوه بر حضور در لایه‌های مختلف اقتصادی، علمی، صنعتی، اجتماعی و فرهنگی به صورت حقیقی و حقوقی، می‌توانند تعاملات بین‌المللی خود را افزایش دهند و با شناخت بیشتر از فضای ارتباطات بین‌الملل و حوزه‌های پیش رو، ظرفیت‌های ملی خود را معرفی کنند.

منبع:ایرنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *