راهنمایان گردشگری

نخستین دوره آموزشی راهنمایان گردشگری محلی در توس

مدیرعامل موسسه گردشگری و هتل‌داری دانش‌پژوهان در مشهد گفت: نخستین دوره آموزشی راهنمایان گردشگری محلی در توس با هدف رواج فرهنگ مهمان‌نوازی از گردشگران برگزار شد.

حجت زرین در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص برگزاری نخستین دوره آموزشی راهنمایان گردشگری محلی در توس اظهار کرد: این دوره برای نخستین بار برای افراد بومی منطقه توس به عنوان راهنمای محلی تحت ۷۰ ساعت کلاس حضوری و مجازی با حضور ۱۸ شرکت کننده برگزار شد که پس از آن بازدید اجرای فنون تور از هارونیه، غزالی و موزه پهلوان را برای شرکت‌کنندگان و سایر همراهان در نظر گرفتیم.

وی در خصوص هدف برگزاری این دوره آموزشی خاطرنشان کرد: شهرداری مشهد حامی و اسپانسر برگزاری این دوره‌های آموزشی بود و پیشنهاد برگزاری این طرح را هم شهرداری مشهد داده است. هدف از برگزاری این دوره آموزشی توسعه صنعت گردشگری و آشنایی افراد بومی منطقه توس با این صنعت برای جذب توریست بود.

مدیرعامل موسسه گردشگری و هتل‌داری دانش‌پژوهان در مشهد ادامه داد: افراد محلی در منطقه توس به دلیل عدم برخورداری از امکانات مناسب و رسیدگی پایین در این منطقه، گاها نسبت به گردشگران گارد داشته و استقبال چندانی از آنان به عمل نمی‌آوردند. با برگزاری این دست از دوره‌های آموزشی سعی داریم تا گارد و جبهه‌ی اهالی بومی این منطقه نسبت به گردشگران را کاهش داده و در نگاه آن تغییری ایجاد کنیم.

زرین عنوان کرد: با برگزاری کلاس‌های آموزشی در زمینه‌های مختلف فرهنگ مهمان‌نوازی در اهالی منطقه توس رواج پیدا خواهد کرد و بیشتر با این فرهنگ آشنا می‌شوند که در جذب توریست و ماندگاری آنان در این منطقه و شهر مشهد تاثیر به‌سزایی خواهد داشت.

وی با اشاره به بحث اشتغال‌زایی و راه‌های کسب درآمد برای مردم و شهروندان منطقه توس تصریح کرد: در حال حاضر که در شرایط کرونایی قرار داریم تقریبا درآمدزایی در این مناطق کارایی چندانی ندارد، اما اگر شهروندان این مناطق به خصوص قشر جوان، به تاریخ، معماری و گردشگری علاقه داشته باشند، می‌توانند به موضوعات اشتغال‌زایی و راه‌های کسب درآمد به وسیله جذب گردشگر نیز فکر کنند.

مدیرعامل موسسه گردشگری و هتل‌داری دانش‌پژوهان در مشهد گفت: شهروندان منطقه توس اگر راه‌های کسب درآمد از طریق اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی را آموزش ببینند، می‌توانند با ایجاد یک اقامتگاه بوم‌گردی در منطقه توس اشتغال‌زایی و کسب درآمد کنند.

زرین با بیان این که در صورت برقراری سفرهای نوروزی، امکان استفاده از ظرفیت نوآموزان در این دوره‌های آموزشی وجود دارد، یادآور شد: شهرداری مشهد در نظر دارد در زمینه صنایع دستی دوره‌ آموزشی دیگری برای راهنمایان گردشگری تدارک ببیند که پس از نوروز ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد. همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی راهنمایان گردشگری برای منطقه توس کماکان ادامه خواهد داشت.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *