دهگلان

‍ لزوم توجه به ظرفیت‌های گردشگری دهگلان برای جذب سرمایه‌گذار

مسئول اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دهگلان، خواستار توجه به ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان برای جذب سرمایه‌گذار در این بخش شد.

بهزاد غفوری امروز (12دی) در جلسه‌ای با حضور شهردار دهگلان، که با هدف بررسی موانع و مشکلات موجود و جذب سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان دهگلان دارای پتانسیل‌های بالقوه فراوانی برای تبدیل شدن به قطب گردشگری و توریستی دراستان است.

مسئول اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دهگلان، عنوان کرد: مجاورت این شهرستان با مرکز استان و هم‌چنین مسیر عبور گردشگران از جاده حسین‌آباد به طرف شهرستان‌های بانه و مریوان می‌تواند دهگلان را به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری استان معرفی کند.

وی بیان کرد: با توجه به نزدیکی ایام نوروز و حضور مسافران و گردشگران به این شهرستان و به‌منظور گسترش خدمات‌عمومی و رفاه حال شهروندان، توسعه و بازسازی نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی در مسیر ورودی شهر ضروری است.

غفوری افزود: عدم سیستم تامین آب هتل دو ستاره ریبواردهگلان، موانعی برای توسعه گردشگری در این شهرستان است که امیدواریم با همکاری شهرداری این مشکل مرتفع شود.

مسئول اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دهگلان یادآور شد: برای مدیریت شایسته و نگه‎‌داری از بافت ‎تاریخی دهگلان ضروری است خانه‌هایی با ارزش معماری و تاریخی قابل توجه، برای آیندگان حفظ شود.

وی بر رفع موانع سرمایه‌گذاری در این شهرستان تاکید کرد و گفت: تلاش می‌شود تا گردشگری در این شهرستان با استفاده از ظرفیت‌های سرمایه گذاران پررنگ‌تر و فعال‌تر شود.

غفوری ادامه داد: انتظار می‌رود با هم‌اندیشی و همکاری بیشتر شهرداری و مدیران مربوطه، مسائل و مشکلات این بخش به صورت جدی پیگیری شود.

شهردار دهگلان هم عنوان کرد: این نهاد به منظور همکاری با اداره میراث‌فرهنگی شهرستان، آمادگی کامل دارد برای رفع مشکلات و هم‌چنین معرفی بیشتر و بهتر جاذبه‌هایش تاریخی و طبیعی این شهر، همکاری‌های لازم را انجام دهد.

وی یادآور شد: امیدواریم با تعامل و همراهی بیش از پیش فعالان این حوزه بتوانیم شاهد شکوفایی و رونق صنعت گردشگری در این شهرستان باشیم.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *