کویر لوت

علاقه توریست‌های خارجی به حضور در کویر لوت

یک پیشکسوت کویرنوردی گفت: صنعت بیابان گردی و کویر نوردی بسیار مورد علاقه آفرود بازان و طبیعت دوستان  قرار گرفته و همین امر موجب شده تا توریست‌های خارجی علاقه‌مند به حضور در کویر لوت باشند خصوصا که بیابان لوت ثبت جهانی شده و در زمره نقاط هدف گردشگران خارجی قرار گرفته است .

کویر نوردی در نوع خود می‌تواند بسیار جذاب باشد. برای آنکه بتوانیم در این راه قدم برداریم باید عاشق کویر و بیابان باشیم، باید عاشق شن‌های کویر،آسمان پر از ستاره و گرمای سوزانش باشیم. چند سالی است که حرفه بیابان‌گردی و  بیراهه‌نوردی توسط گروهی از علاقه‌مندان به این صنعت گردشگردی رونق زیادی پیدا کرده است.

حضور توریست‌های خارجی برای دیدن جاذبه‌های زیبای کویر و بیابان‌نوردی کشورمان در کویر لوت هم به این مناطق بکر و زیبا رنگ و بوی خاصی بخشیده است.

وحید نیک فر پیشکسوت بیابان‌گردی و کویرنوردی یکی از این افرادی است که چندین سال در زمینه  جذب توریست و کویر نوردی همراه با برادر خود به جاذبه‌های کویری و بیابان نوردی ایران از جمله کویر لوت سفر کرده است.

 وی در گفت و گو با ایسنا، می‌گوید: از زمانی که گواهینامه گرفتم عاشق خودروهای دو دیفرانسیل و شاسی بلند بودم که بتوانم با آن دل به کویر و بیابان و طبیعت بزنم.

نیک‌فر می‌گوید: باید عاشق کویر و بیابان باشی و یک بار هم که شده به آن سفر کنی تا افسون آن تو را درگیر خود کند.

این آفرود باز کشورمان که نیمی از عمر خود را در بیابان نوردی و کویرگردی گذرانده است می‌گوید: با حمایت وزارت میراث فرهنگی و گردشگری صنعت بیابان گردی و کویر نوردی بسیار مورد علاقه آفرود بازان و طبیعت دوستان  قرار گرفته و همین امر موجب شده تا توریست‌های خارجی علاقه‌مند به حضور در کویر لوت باشند خصوصا که بیابان لوت ثبت جهانی شده و در زمره نقاط هدف گردشگران خارجی قرار گرفته است .

نیک‌فر به هزینه سنگین تعمیرات خودرهای آفرود اشاره می‌کند و می‌گوید: هزینه تعمیرات خودروهای آفرود بسیار بالاست، بعضی از این خودروها از رده خارج شده‌اند و نیازمند تعویض قطعات هستند اما متاسفانه قطعات بعضی از این خودروها در بازار بسیار به سختی یافت می‌شود و هزینه بر است .

پیشکسوت آفرود کشورمان در پایان به علاقه‌مندان به آفرود و کویرنوردی توصیه کرد: برای سفر به بیابان و کویر، خصوصا بیابان لوت باید مجوز لازم را دریافت کرد و همراه با تورها و لیدرهای محلی که تجربه کافی در این خصوص دارند، به کویر و بیابان همراه با تجهیزات کامل سفر کرد.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *