بلیران

میان درختان در چشمه آبگرم بلیران آبتنی کنید

روستای بلیران در دشت سر و در جاده‌ قدیم آمل-بابل قرار دارد که چشمه آبگرم آن در دل جنگل گردشگران را به‌سمت خود می‌کشاند.

به گزارش همشهری آنلاین، طبیعت‌دوستان همیشه برای گردش به‌ دنبال مناطق بکر و دست‌نخورده هستند. یکی از این مناطق بکر و زیبا یک آبگرم روباز آن هم در دل جنگل است. اگر دلتان می‌خواهد که در زمستان به آب بزنید آبگرم بلیران را از دست ندهید.

برای رسیدن به این آبگرم باید به آمل و روستای بلیران بروید. روستای بلیران در دشت سر و در جاده‌ قدیم آمل- بابل قرار دارد. این روستا طبیعت بسیار زیبا و بکری دارد، زیرا جنگلی انبوه آن را احاطه کرده است. بنابراین همین که وارد جاده منتهی به روستا می‌شوید به‌ویژه در تابستان با چشم‌اندازی سبز مواجه خواهید شد.

اما آنچه این روزها این روستا را بر سر زبان گردشگران انداخته، فقط جنگل این روستا نیست. تصور کنید شما وارد جنگلی می‌شوید و بعد از جنگل‌نوردی میان درختان با چشمه آبگرمی مواجه می‌شوید؛ آبگرمی که دارای مواد و املاح معدنی بسیاری برای درمان بیماری‌هایی پوستی و روماتیسمی است. چه حسی بهتان دست می‌دهد؟ مطمئنا سر از پا نخواهید شناخت. زیرا کمتر جنگلی چنین موهبتی را در دل خود دارد.

برای رسیدن به این آبگرم بهتر است از راهنمایان محلی کمک بگیرید تا در جنگل گم نشوید. اما اگر مایلید خودتان این مسیر را بدون کمک تجربه کنید، باید ابتدا به شهر آمل بروید. سپس با خودرو ۱۵ کیلومتر را تا روستای بلیران طی کنید. بعد از رسیدن به روستا از جنگل بلیران نیز بگذرید. در انتهای جنگل و خلاف جریان آب رودخانه به‌صورت پیاده حرکت کنید. در نهایت پس از طی مسافتی نزدیک به ۸ کیلومتر می‌توانید با استشمام بوی گوگرد به چشمه‌های آب گرم بلیران برسید. این چشمه برای شنا و آبتنی و به‌ خاطر گوگردی بودن آب برای مشکلات پوستی مناسب است.

منبع:همشهری

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *