گردشگری

گردشگری به صنعت پیشران در همدان تبدیل شود

استاندار همدان گفت: گردشگری باید به شکل بالنده در استان جلو برده شود و این صنعت را به عنوان صنعت پیشران در استان داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، علیرضا قاسمی‌فرزاد چهارشنبه ۲۰ بهمن‌ماه در حاشیه افتتاح پروژه‌های اقتصادی همدان، با بیان اینکه تپه هگمتانه می‌تواند موتور محرک صنعت گردشگری استان باشد، افزود: مجموعه مدیریتی استان به تاسی از برنامه‌های دولت، توسعه صنعت گردشگری را در دستور کار دارد.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم برنامه‌های مختلفی از جمله در زمینه اقتصادی و گردشگری در دستورکار دارد، اضافه کرد: فراهم کردن امکانات گردشگری امری مهم و ضروری است و با توجه به ظرفیت‌های استان در زمینه آثار تاریخی و  فرهنگی، می‌توان با برنامه‌ریزی از آن‌ها در راستای جذب گردشگران استفاده بهینه کرد.

قاسمی‌فرزاد مطرح کرد: ثبت جهانی هگمتانه هرچند در دوره‌های پیش با تاخیر صورت گرفته، اما ثبت‌ آن در حال پیگیری است و اقدامات خوبی در این زمینه انجام گرفته است، همچنین ثبت جهانی هگمتانه علاوه بر نقش موثر در جذب گردشگر، موتور محرک صنعت گردشگری استان نیز خواهد بود.

استاندار همدان در خصوص پروژه های بهره برداری شده همدان نیز بیان کرد: امروز هشت طرح در حوزه ارتباطات و زیرساخت مخابراتی به بهره برداری رسید که با افتتاح این پروژه‌ها امکان مبادله اطلاعات و بهره برداری از دستگاه‌های مخابراتی در استان افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: پروژه بعدی ساختمان جدیدی برای آموزش و پرورش ناحیه ۲ همدان است که با توجه به فرسودگی ساختمان قبلی انجام شد.

قاسمی‌فرزاد اضافه کرد: هتل آپارتمان هگمتانه پروژه بعدی است که به عنوان زیر ساخت در حوزه گردشکری مورد بهره برداری قرار گرفت که با توجه به سطوح اقتصادی مختلف گردشگرانی که به همدان سفر می‌کنند باید امکاناتی برای آنها فراهم شود.

استاندار همدان اضافه کرد: پروژه بعدی در حوزه سلامت بود که به همت موسسه دارالایتام مهدیه همدان انجام شد، این موسسه دستگاه شتاب دهنده خطی رادیوتراپی را فراهم کرده که در امر درمان بیماران صعب‌العلاج مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: افتتاحیه فاز پنجم مجموعه سنگشیر پارس دیگر طرح مورد بهره برداری امروز است که در حوزه صنعتی فعالیت می‌کند این طرح با بیش از ۴۰ میلیارد تومان اجرا شده و فاز ششم را نیز در دست اجرا دارد که این امر ایجاد زمینه برای صادرات را فراهم می‌کند.

به گزارش ایسنا، امروز همزمان با نهمین روز از دهه مبارک فجر ۸ طرح در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با عتبار ۷۷ میلیارد تومان، یک طرح در حوزه آموزش و پرورش با اعتباری بیش از صد میلیارد تومان، یک طرح در حوزه گردشگری با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان، یک طرح در حوزه بهداشت با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان و یک طرح اقتصادی با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *