ترخین آباد

ثبت درخت چنار ۴۰۰ ساله ترخین آباد در فهرست میراث طبیعی

مدیر اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اسدآباد از به ثبت رسیدن درخت چنار ۴۰۰ ساله روستای گردشگری ترخین آباد شهرستان در فهرست میراث طبیعی کشور خبر داد.

کامران اکبری شایگان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طی ابلاغ ارسالی قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور به استاندار اعلام شد درخت کهنسال چنار پیراسماعیل پایین واقع در روستای ترخین آباد شهرستان اسدآباد به شماره ۹۳۶ در تاریخ شانزدهم آذرماه ۱۴۰۰ در فهرست میراث طبیعی ملی کشور به ثبت رسیده است .

وی افزود:با اضافه شدن این اثر ، در حال حاضر تعداد آثار شناسایی شده تاریخی فرهنگی شهرستان اسدآباد ۱۵۲ اثر بوده که تعداد ۵۹ اثر آن در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است .

اکبری شایگان در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر تعداد درختان کهنسال ثبت شده  اسدآباد در فهرست میراث طبیعی کشور به دو اصله درخت رسیده است،یاد آور شد:درخت گردوی ۴۰۰ ساله دیگری نیز در روستای ترخین آباد به دلیل قدمت بالا به شماره ۶۷ در مردادماه سال ۸۸ ثبت فهرست آثار طبیعی کشور شده است.

وی با بیان اینکه یک اصله درخت کهنسال نیز در روستای گردشگری ترخین آباد در پیراسماعیل بالا در دست پیگیری برای ثبت فهرست میراث طبیعی کشور قرار دارد خاطر نشان کرد: علاوه بر این پیگیری ثبت چهار اثر تاریخی دیگر شهرستان در فهرست آثار ملی کشور نیز شامل کتیبه مسجد جامع شهر مربوط به دوران صفویه، حمام تاریخی شهر آجین، حمام روستای کمک سفلی و زاغه‌های دستکند ترخین آباد در دست اقدام است.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *