موزه آبگینه

موزه آبگینه آئینه تمام‌نمای تمدن ایران است

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در بازدید از موزه آبگینه و سفالینه‌های ایران گفت: موزه آبگینه آئینه تمام‌نمای تمدن ایران از چند هزار سال قبل است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی امروز از موزه آبگینه و سفالینه‌های ایران بازدید کرد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ابتدا از بخش‌های مختلف موزه آبگینه و سفالینه‌های ایران بازدید کرد و در حاشیه این بازدید گفت: موزه آبگینه واقعاً آئینه تمام‌نمای تمدن ایران از چند هزار سال قبل است. بازدید از این موزه را به تمام علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ ایران توصیه می‌کنم.

او افزود: زمانی که سوابق آثار این موزه بررسی می‌شود، می‌بینیم که ایران پیشگام و پرچمدار در این دو حوزه بوده است و این مسئله مهمی است. این موزه به لحاظ کارهای بسیار فاخر، ظریف، حساب‌شده، زیبا، برگرفته از اعتقادات و آئین‌های بسیار ارزشمند است. پشت هر کدام از این آثار هنری دنیایی از اتفاقات فرهنگی و رفتاری و آئینی است که همکاران ما به خوبی توضیح دادند.

ضرغامی بیان کرد: موزه آبگینه گنجینه‌ای از هنر مردم ایران در طول قرون و هزاره‌های متمادی است که متعلق به تمدن بشری است.

او افزود: همکاران ما در استان تهران و مدیریت مجموعه موزه آبگینه و سفالینه مدتی است که بازسازی و مرمت آن را با عشق و علاقه و همچنین با وسواس و دقت انجام دادند. مرمت‌ها بسیار علمی و ارزشمند است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: بسیاری از افرادی که به فعالیت‌های این بخش از میراث‌فرهنگی علاقه‌مند هستند از موزه آبگینه به عنوان الگو بازدید کنند.

او ادامه داد: ما به تعامل فرهنگی اعتقاد داریم. در کنار تهاجم فرهنگی که حرف بسیار درستی است و همواره باید مراقب آن باشیم، تعامل فرهنگی و ارتباطات فرهنگی و علمی بسیار ارزشمند است و جمهوری اسلامی کاملاً همسو با این راهبرد است. بنابراین به اعتقاد من این ویترین‌ها که سازنده‌اش ایرانی نیست، کاملاً استاندارد و برای اشیای تاریخی ما با ظرافت ساخته شده و زیبایی‌های اثر را نشان می‌دهد. این آثار را در کمتر جایی می‌توان دید و در سطح جهانی جزو الگوهاست.

منبع:خبرگزاری مهر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *