آیین نوروز

برگزاری آیین نوروز در مسیر گردشگری غرب کشور

شهردار سنندج با بیان اینکه در راستای معرفی هر چه بیشتر پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های گردشگردی غرب کشور امسال و با برنامه ریزی صورت گرفته آیین نوروز در مسیر گردشگری تاریخ و تمدن ایران ( تهران – همدان – کرمانشاه – سنندج ) برگزار خواهد شد؛ گفت: جشن نوروز ۲۶ اسفند ماه در سالن ورزشی ۶ هزار نفری ورزشگاه ۲۲ گولان برگزار می‌شود.

سید انور رشیدی امروز (۸اسفند) در جلسه هماهنگی  برگزاری جشن نوروز اظهار کرد: متاسفانه در دو سال اخیر بە واسطه شیوع ویروس کرونا جشن‌های نوروزی و دیگر جشن‌های ملی و مذهبی برگزار نشد.

سید انور رشیدی بیان کرد:  در راستای امید آفرینی و نشاط آفرینی و با توجه به اینکه سنندج جز شبکه های خلاق جهان است با هماهنگی با یونسکو برنامه‌ریزی لازم در خصوص برگزاری جشن باشکوه نوروز صورت گرفته  است.

وی از برگزاری آیین جشن نوروز در مسیر گردشگردی تاریخ و تمدن ایران خبرداد و گفت: این جشن از ۲۴ اسفند ماه در تهران آغاز و سپس در شهرهای همدان، کرمانشاه و سنندج این جشن‌ها برگزار می‌شود.

رشیدی افزود:  پیک‌های نوروزی اقوام ایرانی متشکل از آیین‌های نوروزی خراسان، آیین بلوچستان، آیین تک خوانی، نوروز خوانی، عاشق خوانی آذربایجانی،  آیین نوروزی کردستان، آیین نوروزی اعراب ایران و آیین نوروزی بوشهر در این جشن شرکت دارند.

وی اعلام کرد:  این پیک‌های نوروزی حرکت خود را از ۲۴ اسفند ماه در تهران آغاز و سپس با برگزاری مراسم‌های نوروزی در کرمانشاه و همدان روز ۲۶ اسفند ماه وارد سنندج خواهند شد.

رشیدی عنوان کرد: روز ۲۶ اسفند ماه جشن نوروز در سنندج برگزار و برنامه‌های جذاب و شادی نظیر برگزاری نمایشگاه لباس جهان نوروز در خانه کورد، اجرای پیک نوروزی، مراسم آیین کردستان، اجرای هزار دف و اهدای نشان نوروز از جمله برنامه‌هایی است که در روز ۲۶ اسفندماه در سالن ورزشی  ۶ هزار نفر ورزشگاه ۲۲ گولان برگزار خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد: با تعامل و همکاری با دیگر دستگاه‌های فرهنگی و گردشگری و سازمان‌های مردم نهاد بتوانیم با برگزاری جشن‌های با شکوه نوروزی به استقبال سال نو برویم.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *