گناوه

گناوه استانداردهای یک شهر گردشگری را کسب کند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: گناوه به عنوان یک شهر گردشگری به کشور معرفی کرده‌ایم و در برنامه مدیریت است که استانداردهای یک شهر گردشگری را کسب کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین ارسطو زاده در جلسه ستاد تسهیلات خدمات سفر گناوه با اشاره به اینکه ستاد تسهیلات خدمات سفر از شهرستان‌های همواره پیشتاز در برگزاری این نشست‌ها بوده است اظهار داشت: این جلسه نیز از تجربیاتی همه اعضا ستاد در زمینه استقبال و خدمات رسانی به گردشگران بویژه در تعطیلات نوروز دارند بهره بردیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر افزود: بندر گناوه به لحاظ داشتن ظرفیت‌های تجاری در طول تاریخ و جاذبه‌های گردشگری و طبیعی، همواره مقصد سفرهای هموطنان بوده است و باید با برنامه ریزی در طول سال از این موهبت استفاده و بهره برده شود.

وی تصریح کرد: گناوه به عنوان یک شهر گردشگری به کشور معرفی کرده‌ایم و در برنامه مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داریم که این منطقه با این ظرفیت، استانداردهای یک شهر گردشگری را کسب کند.

وی گفت: امسال در برنامه‌های مدیریت میراث فرهنگی و گردشگری است که با جدیت این برنامه را دنبال می‌کنیم تا هم مشاوره در این زمینه داده شود و هم لوازم و زیرساخت‌ها به عنوان یک شهر گردشگری تأمین شود و گناوه را به عنوان برند شهر گردشگری در استان بوشهر در آینده نزدیک داشته باشیم که البته این امر اهتمام و پشتکار و پشتیبانی همه مسئولان شهرستان و استان را می‌طلبد.

وی ادامه داد: در کنار توجه به بندر گناوه، منطقه نمونه گردشگری جزیره میر مهنا در بندر ریگ شهرستان تعریف شده است که بر اساس دستور استاندار بوشهر به عنوان یک شهرک ساحلی پیگیری خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: در این ارتباط از یک سال گذشته مقدمات کار انجام شده است و استعلام‌های لازم گرفته شده است و به عنوان یک بسته سرمایه گذاری برای ایجاد یک منطقه یا شهر گردشگری ساحلی آماده است که با تاکید استاندار بوشهر برای رونق گردشگری در این منطقه و تبعات که برای رونق اقتصادی و اشتغال پایدار دارد در دستور کار این مدیریت قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر با تاکید بر اهمیت گردشگری دریایی گفت: با توجه به اینکه موتور لنج‌ها از ظرفیت و شاخص استان بوشهر هستند، هماهنگی شده تا متقاضیانی که قصد فعالیت گردشگری دارند، تقاضای خود به اداره میراث فرهنگی یا به اداره کل بندر و دریانوردی استان تحویل دهند تا پس از بررسی‌های فنی و در صورت احراز شرایط فنی، مجوز لازم به آنها داده شود.

وی با اشاره به اینکه شعار اصلی امسال در بحث گردشگری «خوش رویی و خوش رفتاری توسط همه عوامل پذیرنده مسافر و گردشگر» بیان کرد: امسال پس از گذشت بیش از دو سال از شیوع کرونا و فشار روحی، در صورتیکه محدودیت جدیدی اعمال نشود است، با انبوه گردشگر مواجه خواهیم بود و به خصوص شهرستان گناوه مقصد بسیاری از مسافران خواهد بود و این شعار برای این است تا مردم از این سفر خاطره خوبی داشته باشند و فشارهای روحی ناشی از بیماری را از خود بزدایند و شور و نشاط اجتماعی به جامعه برگردانده شود.

وی با اشاره به برخی از نیازهای شهر گناوه در ایام نوروز گفت: ایجاد سرویس‌های بهداشتی، توجه به بهداشت محیطی و شهری و ایجاد پارکینگ و توجه به ساحل از جمله این نیازها است.

وی گفت: سرویس‌های بهداشتی همه جایگاه‌های بیرونی و درونی شهر و مجتمع‌های گردشگری بازنگری و بررسی شود و نظافت و بهداشت درون شهر و عملکرد رستوران‌ها با توجه به گلایه مندی های مسافران در تعطیلات نوروزی سال‌های گذشته مورد توجه و نظارت کامل قرار گیرد.

ارسطو زاده به بخشی از برنامه‌های امسال این مدیریت در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: برپایی نوروز گاه، برنامه‌های فرهنگی به فراخور شرایط در هریک از شهرهای استان با مشارکت سمن‌ها و دستگاه‌های مرتبط، برپایی نمایشگاه و فروشگاه‌های صنایع دستی در سراسر استان از جمله برنامه‌های پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه گردشگری امروز یک صنعت و تولید شغل و اشتغال و باعث درآمدزایی است بیان کرد: گرفتن وجه از مسافران و گردشگران در ورودی ساحل بندر گناوه توسط شهرداری در ازای خدمات رسانی خوب و مطلوب به مسافران و گردشگران ایراد و اشکالی ندارد بلکه باعث اشتغال و درآمد است.

منبع:خبرگزاری مهر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *