گردشگری

لزوم توجه به امر آموزش در بخش گردشگری

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: ادارات‌کل فنی‌وحرفه‌ای و آموزش‌وپرورش در تربیت نیروی انسانی بخش گردشگری اهتمام کنند.

خلیل قاسم‌لو ظهر امروز (۱۲ اسفندماه) در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان زنجان، اظهار کرد: آموزش رکن مهمی در امر گردشگری، جذب و نگهداری گردشگر است که اداره‌کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای می‌تواند با ورود به این موضوع، نیروی انسانی مورد نیاز را تربیت کند.

وی افزود: آشپزی، تورگردانی، هتل‌داری و … نیز مواردی است که هنرستان‌های اداره‌کل آموزش‌وپرورش با ورود به آن می‌توانند نیروی انسانی مورد نیاز بخش گردشگری را به صورت علمی و آکادمیک آموزش دهند و این نیاز فعلی استان است.

این مسئول با تاکید بر لزوم ارتباط بین بخش میراث‌فرهنگی و گردشگری، ادامه داد: در حال حاضر تعداد خانه‌های قدیمی در شهر زنجان کم است که با توجه به این مسئله، هم از تخریب خانه‌های موجود جلوگیری می‌شود و هم بخش‌خصوصی وارد حوزه خدمات گردشگری می‌شود که نمونه‌های خوبی نیز در استان ایجاد شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان با بیان اینکه باید روش اجرایی برای پیشبرد سرمایه‌گذاری‌ها اتخاذ شود، تصریح کرد: در رابطه با منطقه امند، از تجربه موفق آذربایجان‌شرقی استفاده کرد تا از این مناطق برای جذب گردشگر به خوبی استفاده شود.

قاسم‌لو یاداور شد: اگر هتل و رستوران را شاخص پیشرفت بخش گردشگری در نظر بگیریم، متاسفانه در استان زنجان در این رابطه مزیتی نداریم و ارزش‌افزوده‌ای ایجاد نمی‌شود.

غفور حمیدی، معاون اقتصادی اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان در ادامه این جلسه با اشاره به طرح‌ها و مبلغ تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه امسال، اظهار کرد: برای جهادکشاورزی ۱۰۷ میلیارد تومان، بخش صنعت ۲۷۳ میلیارد تومان، بخش صنایع‌دستی ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان امروز تصویب شد که سر جمع برای ۱۴۱ طرح بیش از ۳۸۶ میلیارد تومان تسهیلات از محل تبصره ۱۸ برای پرداخت، تصویب شد.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *